تشکل های دانشجویی همچنان به روشنگری می پردازند

عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: تشکل های دانشجویی برای جلوگیری از تصویب قرارداد ننگین FATF به نمایندگان مجلس پیامک های محترمانه ای فرستادند که متهم به تهدید نمایندگان شدند و در نهایت 2 ماه تصویب این قرارداد را به تعویق انداختند.

علیرضا فیروزی عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره واکنش تشکل های دانشجویی به قرار داد FATF و اثرات زیان بار آن در کشور گفت: قرارداد FATF با منافع و استقلال کشور در تضاد است و به نوعی باعث می شود که با دست خود مشکلاتی را برای کشور به وجود آورده و بسیاری از اشخاص و ارگان های مهم را در کشورمان تحریم کرده و بدست دشمن بسپاریم.

عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل افزود: جنبش دانشجویی وقتی با پشنهاد چنین لایحه ننگینی از سوی دولت و مجلس مواجه شد، قطعا برای تصویب چنین قراردادی نمی توانست سکوت اختیار کند و با علم به این موضوع که این قرارداد به ضرر منافع ملی کشور است و امنیت را به خطر می اندازد، تشکل های دانشجویی احساس تکلیف کرده و در اعتراض به این قرارداد ننگین وارد عمل شدند.

فیروزی یاد آورشد: در همین راستا دانشجویان و تشکل های دانشجویی به روشنگری و آگاهی در میان مردم اقدام کردند، این تشکل های انقلابی در تجمعات مختلفی مانند نماز جمعه، راهپیمایی های روز قدس در سراسر کشور، ورود پیدا کرده و با صحبت های خود در راستای روشنگری مردم گام برداشتند. گفتنی است در روزهای پایانی که قرار بود این لایحه در مجلس به تصویب برسد تشکل های دانشجویی همچنان به فعالیت های خود ادامه می دادند.

وی در ادامه تاکید کرد: در اقدامی انقلابی دانشجویان به صورت خود جوش به تعدادی از نماینده های شهر و استان خودشان پیامک زدند و به صورت مودبانه از آن ها خواستند که مراقب باشند و با تصویب این قرارداد منافع کشور را به خطر نیندازند، همچنین از استقلال و امنیت کشور دفاع کنند، در نهایت این اعتراض ها جواب داد و مجلس تصویب این قرارداد ننگین را 2 ماه به تعویق انداخت.

عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل خاطر نشان کرد: با به تعویق افتادن قرارداد FATF شاهد هجمه های ناعادلانه ای به سمت جریان دانشجویی و انقلابی کشور بودیم، در این راستا آن ها به کار خلاف قانون و تهدید نمایندگان مجلس متهم شدند که به هیچ عنوان چنین اتهامی وارد نبود.

فیروزی متذکر شد: بعضی از افراد تندرو اعتراض خودجوش جریان دانشجویی را به برخی افراد و سیاسیون در کشور منتسب کردند، چنین ادعایی کذب محض است و جریان دانشجویی از همه جریانات سیاسی مبرا است و هیچ وابستگی و خط دهی از بیرون وجود نداشته و اقدامات تشکل ها کاملا خودجوش بوده است. تمامی مدارک و اسناد این موارد نیز موجود است که لحن دانشجویان به نماینده های مجلس در پیامک ها به صورت یک توصیه و کاملا محترمانه بوده و امر، نهی و تهدیدی در کار نبوده است.

وی افزود: متاسفانه عده ای قصد داشتند از این طریق جریان دانشجویی را تضعیف کنند، مشخص است که این ها دلشان پر است و با تصویب این قرارداد می خواستند منافعی را برای خودشان به وجود بیاورند. متاسفانه آقایان یکسری بده بستان های سیاسی در مجلس با دولت داشته و خیلی تمایل داشتند این قرار داد تصویب شود، در حال حاضر نیز عصبانی هستند و به هر دری می زنند که دیگران را به اصطلاح محکوم کرده و خودشان را مظلوم جلوه دهند اما این انگ ها به جنبش دانشجویی که درک عمیق از این مساله دارد و می داند این موضوع به ضرر منافع کشور است، نمی چسبد.

عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در پایان تاکید کرد: در جایی که بحث امنیت، استقلال و آزادی کشور در میان باشد جنبش دانشجویی از هیچ اقدامی دریغ نمی کند و مسئولان نیز باید بدانند که همچنان تشکل های دانشجویی به روشنگری می پردازند و هر اقدام دیگری نیز که لازم باشد را انجام خواهند داد تا این لایحه ها در مجلس به تصویب نرسد.

خبرنگار: ندا فراهانی

کد خبر: 956495

وب گردی

وب گردی