7 رشته به شاخه «کاردانش»  اضافه شد

مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت:  7 رشته شامل تصویرسازی دیجیتالی، تولید کننده چند رسانه‌ای، تولید محتوا و انیمیشن، پلاستیک‌کار، تولید و توسعه دهنده پایگاه‌های اینترنتی، ناظر فنی چاپ، مدیریت و برنامه‌ریزی امور خانواده به رشته های کاردانش اضافه شد.

سید مصطفی آذرکیش در گفت و گو با ایسکانیوز با اشاره به اضافه شدن 7 رشته به شاخه کاردانش گفت: یکی از اهداف آموزش و پرورش براساس سند تحول بنیادین اجرا و هدایت دانش آموزان به سوی اشتغال و مشاغل مورد نیاز حال و آینده کشور است. شاخه های تحصیلی ایجاد شده در دبیرستان شاخه نظری و در هنرستان شاخه فنی و حرفه ای و کاردانش است و در شاخه کاردانش تربیت نیروی کار ماهر و نیمه ماهر در چهار زمینه صنعت، کشاورزی، خدمات و هنر انجام می شود.

وی گفت: آنچه که در حال حاضر مهم است این است که ما باید براساس تکنولوژی روز دنیا و متناسب با نیازهای بومی ، ملی و منطقه ای ،رشته های موجود در شاخه کاردانش را به روز کنیم.

مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: مجموعه رشته های اول تا هشتم در کاردانش، ویژگی هر مجموعه نسبت به مجموعه قبلی این بوده که رشته های جدید وارد کاردانش شده و رشته هایی که مشاغل آن ها منسوخ شده مانند، تعمیر تلویزیون های سفید و سیاه که یک زمان ضرورت داشته و با گذشت زمان انجام این کار منسوخ شده است.


آذرکیش افزود: دستگاه ها متولی مهارت، موسسات تولیدی و خدماتی و دستگاه اجرایی و مشاغل ، استاندارد مهارت های مورد نیاز خودشان را به وزارت آموزش و پرورش اعلام می کنند بعد از تایید وزارتخانه، در شورای عالی آموزش و پرورش تصویب می شود. مجموعه جدید ما در قالب مجموعه نهم ارائه خواهد شد که این فرآیند در حال تکمیل است و به محض آماده شدن اعلام می شود.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسکانیوز مبنی براینکه در سال 96 چند رشته به شاخه کاردانش اضافه شد گفت: مهر ماه سال 96؛ 7 رشته شامل تصویرسازی دیجیتالی، تولید کننده چند رسانه‌ای، تولید محتوا و انیمیشن، پلاستیک‌کار، تولید و توسعه دهنده پایگاه‌های اینترنتی، ناظر فنی چاپ، مدیریت و برنامه‌ریزی امور خانواده به رشته های کاردانش اضافه شد.


706

کد خبر: 956508

وب گردی

وب گردی