سالک: روشنگری پیامکی مردم  برای خیلی ها گران تمام می شود

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس درباره پیامک های ارسالی به نمایندگان گفت: این روشنگری اصل امر به معروف و نهی از منکر است، ما باید از مردم که با پیامکشان نکاتی را به نمایندگان یا مسئولین متذکر می شوند تشکر کنیم.

احمد سالک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره پیامک های ارسالی از سوی جریان مردمی به نمایندگان در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز گفت: یکی از ویژگی های مهم کشور جمهوری اسلامی ایران نظارت ملی مردم بر عملکرد مسئولین نظام جمهوری اسلامی است، این نظارت ملی شامل امر به معروف و نهی از منکر است.

وی در ادامه بابیان اینکه مردم حساس اند و ما خوشحالیم که اقشار جامعه، مسئولین نظام را رصد و در بزنگاه های مهم واکنش های درستی از خود نشان می دهند افزود: ما باید از مردم بابت ارسال پیامک های روشنگریشان که حاوی نکاتی بود تا به نمایندگان و مسئولین متذکر شوند تشکر می کنیم ،و به همه مسئولان به ویژه مسئولینی که در نقاط بسیار مهم و مسائل اساسی کشور و در ساختار تصمیم گیری امورات مهم و حیاتی کشور هستند توصیه دارم تا این قبیل موضوعات مانند ورود و تصویب همین کنوانسیون FATF و سایر قراردادهای بین المللی را به جد مورد توجه قرار دهند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: فرقی نمی کند که این پیامک ها از سوی بسیج دانشجویان باشد یا از سوی بسیج اساتید؛ مسئولیت این افراد بیشتر از مردم عادی است و باید نمایندگان را به خطرات ناشی از آن متذکر کنند؛ بنابراین من ضمن تشکر از آنها این موضوع را مخل به فساد نمی دانم اگرچه برخی جریانات در صدد اخذ منفعت از تصویب این قانون و یا گرفتن ماهی از آب گل آلود هستند بسیار ناراحتند که چرا به این شکل عمل می شود.

وی با اشاره به اینکه افراط در این مساله باعث انتقاد بعضی از نمایندگان شده است گفت: شاید کسانی که انتقاد می کنند نظرشان بر این اساس باشد که یک یا چند مورد انتقاد کافی است، اینکه مدام بخواهند کمپین تشکیل دهند و حالت افراطی پیدا کند درست نیست.

سالک بیان کرد: امیدوارم نظارت ملی مردم بویژه جامعه دانشگاهی و فرهیخته بر عملکرد مسئولین لغو و تعطیل نشود.

وی در پایان تصریح کرد: ما هیچگونه پیامی که دال بر تهدید بوده باشد ندیده ایم ،ضمن آنکه با هرگونه توهین و بی ادبی مخالفیم چرا که ما منطق داریم،معقول هستیم و مستند حرف می زنیم، بنابراین باید با حفظ حرمت ها و کرامت ها انتقاد منطقی داشته باشیم نه انتقاد تخریبی، انتقاد منطقی موجب کمال کشورمان خواهد شد.

۳۰۴

کد خبر: 956523

وب گردی

وب گردی