تمجید «سان» از علیرضا فغانی؛ داوری باتجربه و باثبات

نشریه انگلیسی از داور بین‌المللی کشورمان تمجید ویژه‌ای کرد.

به گزارش ایسکانیوز ، سایت نشریه «سان» در گزارشی در مورد داور بین‌المللی کشورمان که یکی از داوران حاضر در مسابقات جام جهانی 2018 روسیه است، نوشت؛ داوری در بالاترین سطح نیاز به تجربه و ثبات دارد که علیرضا فغانی هر دو ویژگی را دارد. این داور ایرانی یکی از 36 داور منتخب برای قضاوت در جام جهانی 2018 است.

فغانی که پدرش هم داور بوده است، پیش از اینکه داور بین‌المللی شود، هفت فصل سابقه داوری در مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاهی ایران را در کارنامه‌اش دارد. او که سابقه بازی در لیگ‌های سطح پایین ایران را دارد، در ادامه به داوری روی آورد و پس از یک سال قضاوت در بالاترین سطح فوتبال باشگاهی ایران، نامش در زمره داوران الیت فیفا قرار گرفت.

در حالی که در جام جهانی 2018 روسیه برای اولین بار در تاریخ این رقابت‌ها از کمک داور ویدئویی (VAR) استفاده می‌شود، فغانی در جام کنفدراسیون‌ها یک پنالتی درست را به سود شیلی نگرفت و نپذیرفت که آن صحنه را از طریق تصاویر بازبینی کند.

این داور ایرانی در کارنامه خود قضاوت در فینال لیگ قهرمانان آسیا 2014، فینال لیگ قهرمانان آسیا 2015، فینال جام ملت‌های آسیا 2015، فینال جام باشگاه‌های جهان 2015 و فینال مسابقات فوتبال بازی‌های المپیک 2016 را دارد.

فغانی به طور میانگین در هر بازی 4.40 کارت (زرد و قرمز) به بازیکنان نشان داده است و انتطار می‌رود قضاوت‌های او در روسیه همراه با کارت‌های زیادی باشد.

او در جام جهانی 2014 برزیل هم حضور داشت و در بازی افتتاحیه بین برزیل و کرواسی به عنوان داور چهارم ایفای نقش کرد.

علیرضا فغانی قرار است امشب (یکشنبه) دیدار تیم‌های آلمان و مکزیک از گروه F جام جهانی 2018 را سوت بزند. این بازی از ساعت 19:30 آغاز خواهد شد.

602

کد خبر: 956536

وب گردی

وب گردی