جدایی 200 هزار کودک از والدینشان در آمریکا

بعد از اجرای سیاست های ضد مهاجرتی ترامپ حدود 2 هزار کودک در طول 6 هفته از خانواده های خود جدا شدند.

به گزارش ایسکانیوز، پایگاه اینترنتی ایونینگ استاندارد در گزارشی نوشت: به دنبال اجرای سیاست‌های ضد مهاجرتی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا تقریباً ۲ هزار کودک در عرض شش هفته از خانواده هایشان جدا شده اند.

آمار وزارت امنیت آمریکا نشان می‌دهد از ۱۹ آوریل تا ۳۱ مه، ۱۹۹۵ کودک از ۱۹۴۰ بزرگسال جدا شده اند. سن و سال این کودکان تاثیری در جدایی آن‌ها از والدینشان ندارد و بزرگسالان ممکن است به دلیل ورود غیرقانونی، نقض قوانین مهاجرتی یا احتمال ارتکاب هر جرمی بازداشت شوند.

بر اساس سیاست مهاجرتی «مُدارای صفر» که «جف سشنز» دادستان کل آمریکا آن را اعلام کرد تمام ورود‌های غیرقانونی تحت پیگرد قرار می‌گیرند. بنابر پروتکل آمریکا، بازداشت کودکان به همراه خانواده هایشان ممنوع است؛ زیرا آن‌ها مرتکب جرمی نشده اند. در صورتی که والدینشان مجرم به حساب می‌آیند.

سشنز این سیاست را ۶ آوریل اعلام کرد و وزارت امنیت آمریکا آن را از اوایل ماه مه به اجرا درآورد. از آن زمان رسانه‌های سراسر جهان تصاویر کودکان گریانی که از آغوش والدینشان جدا می‌شوند را منتشر کرده اند. کلیساها، سیاستمداران و حامیان کودکان به شدت از این سیاست ضدمهاجرتی بی رحمانه انتقاد کرده اند. در کنگره آمریکا بر سر این موضوع اختلاف نظر وجود دارد.

برخی از حامیان مهاجران می‌گویند زنان از نوزادانشان جدا شده اند، اما وزارت امنیت آمریکا این اظهارات را رد کرده است. با این که گزارش‌هایی درباره برخورد نامناسب با کودکان در مرز منتشر شده است مقامات آمریکا می‌گویند از این کودکان به خوبی مراقبت می‌شود.

«کمیته امداد بین المللی»، یک گروه امدادی بشردوستانه، روز جمعه بیانیه‌ای منتشر و در آن اعلام کرد: «این سیاست ظالمانه در برخورد با مهاجران و استفاده از پسران و دختران به عنوان گروگان، بنیاد ارزش‌های خانوادگی و حساسیت‌های بشردوستانه را از هم می‌پاشد».

کد خبر: 956547

وب گردی

وب گردی