رتبه 2 انسانی: مهم ترین رمز موفقیتم توکل برخدا و مطالعه دقیق و مداوم بود

رتبه 2 کنکور علوم انسانی سال 96 گفت: مهم ترین رمز موفقیتم توکل برخدا و مطالعه دقیق و مداوم، تمرکز بیشتر بر دروس تخصصی عربی ،فلسفه و منطق و ادبیات بود .

یلدا حجتی رتبه 2 کنکور علوم انسانی سال 96 در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره برنامه مطالعاتی خود قبل از کنکور و رموز موفقیتش گفت: قبل از عید میانگین روزی 7 ساعت و بعد از عید روزی 11 ساعت بصورت مداوم مطالعه داشتم و تا یک هفته قبل از کنکور هم جمع بندی نهایی در دروسی که مشکل داشتم انجام دادم و معتقدم آزمون های جامع برای ارزیابی نهایی بسیار موثر است.

رتبه 2 کنکور علوم انسانی سال 96 افزود: داوطلبان نباید در روزهای آخر خیلی درگیر کنکور باشند و چند روز قبل از کنکور نباید درس بخوانند که دچار استرس شوند و برای کسب رتبه بالا باید برروی همه دروس تکیه کرد تا بتوان امتیاز مناسبی را کسب کرد و از کلاس کنکور هم استفاده نکردم چون مدرسه خوبی به لحاظ کیفیت آموزشی داشتیم و استفاده از کلاس کنکور تا حدودی می تواند مفید باشد اما اگر داوطلبان بتوانند خودشان دروس مورد نظر خود را بدرستی مطالعه کنند شاید وقت بیشتری برای مطالعه در دروس اختصاصی داشته باشند.

حجتی در ادامه خاطر نشان کرد: مهم ترین رمز موفقیتم توکل برخدا و مطالعه دقیق و مداوم، تمرکز بیشتر بر دروس تخصصی عربی ،فلسفه و منطق ، ادبیات بود و خانواده ام سهم بزرگی در کسب این موفقیت داشتند و شرایط را به گونه ای فراهم کردند که بتوانم این موفقیت بزرگ را کسب کنم و در حال حاضر دانشجوی حقوق دانشگاه تهران هستم.

وی یاد آور شد: وضعیت خواب و تغذیه ام در ایام مطالعه قبل از کنکور مناسب و بر مبنای یک برنامه معمول و همیشگی بود و در جلسه کنکور زمان بندی مناسبی برای دروس داشتم و داوطلبان هم باید زمان بندی مورد نظر در کنکور را در نظر داشته باشند و در جلسه امتحان در دروس ریاضی و ادبیات اختصاصی یک مقدار از وقت عادی بیشتر زمان گذاشتم و درسی مثل تاریخ و جغرافیا را سریع تر زدم.

یلدا حجتی تاکید کرد: اگر شرایطی برای ادامه تحصیل در خارج از کشور برایم فراهم شود برای کسب مدارج بالاتر و فرصت مطالعاتی از ایران خواهم رفت اما قطعا به کشورم بر می گردم و به مردم وطنم خدمت خواهم کرد.

رتبه 2 کنکور علوم انسانی سال 96 در پایان به داوطلبان کنکور 97 توصیه کرد: داوطلبان مطالبی که تا الان خوانده اند را یک جمع بندی کلی کنند و به خدا توکل کنند و استرس نداشته باشند و حتما در شب قبل از کنکور خواب مناسبی داشته باشند.

خبرنگار: ندا فراهانی

کد خبر: 956713

وب گردی

وب گردی