در جذب تسهیلات اشتغال نباید وقت کشی کرد

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه نباید در جذب تسهیلات اشتغال وقت کشی کرد،گفت: دستگاه های اجرایی باید همواره پیگیر پرونده طرح ها در بانک ها باشند.

به گزارش ایسکانیوز، محمدمهدی مروج الشریعه صبح دوشنبه در جلسه مشترک کارگروه تخصصی اشتغال و کمیسیون هماهنگی بانک های خراسان جنوبی، اظهار کرد: شهرستان نهبندان که محروم ترین نقطه در استان است نباید از لحاظ پرداخت تسهیلات اشتغال عقب باشد.

وی با بیان اینکه باید تکلیف کارگروه، منابع و بانک ها در خصوص پرداخت تسهیلات اشتغال مشخص شود، افزود: دستگاه های اجرایی و بانک ها باید توجه بیشتری به شهرستان نهبندان داشته باشند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اگر نتوانیم اقدام اساسی در شهرستان نهبندان داشته باشیم قطعا تمام استان تحت تاثیر مشکلات آن قرار خواهد گرفت، گفت: آبادی سایر نقاط استان به آبادی شهرستان نهنبدان بستگی دارد.

وی با بیان اینکه کمیته فنی کارگروه باید برای نقطه ای همچون نهبندان که مشکل دار است بهتر عمل می کرد، عنوان کرد: دستگاه های اجرایی باید دایره انتخاب بانک ها را گسترش دهند.

مروج الشریعه با اشاره به اینکه نباید بگذاریم ۱۸ میلیارد تومان از طرح های ملی مربوط به دو شرکت سهامی زراعی از گردونه تسهیلات استان خارج شوند، بیان کرد: ناهماهنگی بین بانک ها و دستگاه های اجرایی بیماری مزمن در استان های کمتر توسعه یافته است که باید برطرف شود.

وی با بیان اینکه نباید در جذب تسهیلات اشتغال وقت کشی کرد، اظهار داشت: دستگاه های اجرایی باید همواره پیگیر پرونده طرح ها در بانک ها باشند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه باید فرمتی برای کارگروه تهیه شود، افزود: استان پایلوت اول کشور خراسان جنوبی است لذا تقاضاهایی که می شود باید هوشمندانه باشد تا سقف و فرآیند تغییر کند.

وی با بیان اینکه سقف تسهیلات اشتغال باید حداقل تا سقف ۱۰ میلیارد تومان در اختیار استان و ۲۵ میلیارد تومان در کارگروه ملی برسد، گفت: طرح های ملی فرصت مهم و مغتنمی است که باید از این فرصت ها نهایت استفاده را داشته باشیم.

مروج الشریعه با اشاره به اینکه باید در دبیرخانه کارگروه ملی برای پیگیری طرح های استان فردی مشخص شود، عنوان کرد: هرچه آزمون خطا تا امروز داشته ایم، کافی است لذا مدیران استانی باید راه و روش پیگیری را یاد بگیرند.

وی با بیان اینکه توزیع و ارقام شهرستانی باید در کمیته فنی رعایت شود، اظهار داشت: هنگامی که تراز نهایی دستگاه های اجرایی در جدول اشتغال پایدار روستایی اعلام می شود، باید کاملا متعادل منطقه ای باشد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دستگاه اجرایی باید پشت متقاضی گام بردارد، بیان کرد: وزارت کشور متولی پیگیری مسائل است و گزارشات تک به تک در مرکز مورد بررسی قرار می گیرد لذا باید مسائل را به یک همکاری قوی هم افزا تبدیل کنیم.

901/900

کد خبر: 956727

وب گردی

وب گردی