بیشترین سرقت های استان کرمان مربوط به این شهر است

رئیس پلیس آگاهی استان کرمان گفت: بیشترین سرقت ها مربوط به شهر کرمان و بعد مربوط به بم ، رفسنجان ،کهنوج ، جیرفت ، سیرجان و زرند است .

به گزارش ایسکانیوز، حسن پور رئیس پلیس آگاهی در نشستی خبری با اشاره به اینکه استان کرمان در مسیر ورود کالاهای قاچاق از دو استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان قرار دارد ، افزود: آخرین اقدام در زمینه کشفیات مربوط به کشف 54 هزار لیتر سوخت قاچاق است که در حاشیه شهر کرمان دپو شده بود .


وی در این نشست خبری اولویت دیگر پلیس آگاهی را کشف سرقت دانست و افزود: کشفیات در این زمینه ، 3 ماه ابتدای سال ، 16 درصد به نسبت مشابه پارسال افزایش داشت .


حسن پور با بیان اینکه 66 درصد اموال سرقت شده کشف و به مال باختگان برگردانده شد، افزود : بیشترین موارد سرقت از داخل خودرو بوده و مابقی سرقت ها مربوط به سرقت از منزل ، اماکن ، موتورسیکلت و احشام است .


وی بیان داشت : بیشترین سرقت ها مربوط به شهر کرمان و بعد مربوط به بم ، رفسنجان ،کهنوج ، جیرفت ، سیرجان و زرند است .


رئیس پلس آگاهی با اشاره به اینکه 80 درصد سارقان دستگیر شده اند افزود: سن سارقان بین 18 تا 40 سال بود که اکثر آنها معتاد بوده اند .


حسن پور همچنین به کاهش 21 درصدی آمار قتل در استان اشاره کرد و گفت : 17 درصد مقتولان زن و حدود 83 درصد مرد بودند .
وی گفت : بیش از 44 درصد قتل ها با سلاح سرد انجام شده که این مورد حساسیت بیشتر خانواده ها را در کنترل حمل وسایل به وسیله فرزندان را می طلبد .

900

کد خبر: 956749

وب گردی

وب گردی