احزاب باید قدرت به وجود بیاورند

رئیس خانه احزاب ایرانبا بیان اینکه احزاب باید قدرت به وجود بیاورند اظهار داشت: کسی که اداره امور در دست گرفته باید بپذیرد که توسط قدرت سایه نقد شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسکانیوز،حسین کمالی رئیس خانه احزاب ایران در نشست خبری «همایش ملی احزاب ایران» که ظهر امروز برگزار شد گفت: دولت برای برگزاری این کنگره، هیچ اعتبار و کمکی در اختیار ما قرار نداده است ضمن اینکه ما برای این کنگره، از روسای قوا، اساتید دانشگاه و صاحب نظران عرصه سیاست جهت اعلام نظرات دعوت کرده ایم چرا که بر این عقیده هستیم تا بتوانیم اعلام نظرات فرمایشی و مهندسی شده را خنثی و از آن جلوگیری کنیم.

وی با تاکید بر اینکه این قبیل جلسات باید در نهایت دارای بهره علمی باشد اظهار داشت: در کشور ما گفتمان اجتماعی مناسب شکل نمی گیرد و درباره مسائل مختلف کشور، جمعیت هایی وجود دارند که حرف خود را نمی زنند و آن را به گفت‌وگو نمی گذارند؛ این در مورد احزاب هم صادق است که حرف خود را می زنند اما آن را به گفت‌وگوی متقابل نمی گذارند؛ ما در این زمینه با کاستی و نارسائی هایی رو به رو هستیم.

کمالی تصریح کرد: احزاب هنوز هم نتوانسته اند نقش و تاثیرگذاری خود را داشته باشند چرا که تاکنون احزاب در شرایطی که بتوانند دولت تشکیل دهند یا بتوانند در موضوعات اجتماعی خود را نشان بدهند قرار نگرفته اند و در زمان انتخابات هم روند رقابت ها غیر برنامه‌ای است و عده‌ای هم چندان تفکر حزبی ندارند یا برخی هم آن را برای خود خطر می دانند.

وی بابیان اینکه احزاب باید قدرت به وجود بیاورند اظهار داشت: کسی که اداره امور در دست گرفته باید بپذیرد که توسط قدرت سایه نقد شود و ایرادات خود را بر اساس آن نقدها برطرف کند.

رییس خانه احزاب ایران تاکید کرد: گردش نخبگان باید شکل بگیرد چرا که این مهم در توسعه دموکراسی کشور بسیار تاثیرگذار است و در پس آن نقش احزاب در این زمینه می‌تواند واضح تر و بیشتر شود.

کمالی گفت: مسئولان کشوری جز مقام معظم رهبری که خودشان دبیرکلی حزب را در کارنامه شان دارند، اعتقادی به کار حزبی ندارند و احزاب جایگاه خوبی در جامعه پیدا نمی کنند؛ پس ما باید این موضوع را بررسی کنیم که چرا احزاب نتوانسته اند افرادی را به صورت آزادانه به مجلس بفرستند یا دولتی را انتخاب کنند.

وی در نقد این موضوع تأکید کرد: رییس جمهوری که می‌گوید من حزبی نیستم نه‌تنها نشان‌دهنده نقطه مثبت او نیست بلکه یک نقطه منفی برای وی است.

رییس خانه احزاب ایران در پایان ضمن جمع بندی سخنان خود گفت: کنگره ملی خانه احزاب ایران، روز 7 تیرماه از ساعت 9 صبح تا 16 عصر در مجتمع ایوان شمس برگزار خواهد شد.

305

کد خبر: 956750

وب گردی

وب گردی