افزایش تعرفه‌های برق سازمان‌های پرمصرف دولتی/ 13 هفته با کمبود تولید برق مواجهیم

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه جلسه امروز ستاد اقتصاد مقاومتی عمدتا معطوف به برنامه بخش صنعت برق بوده است، گفت: براساس تصمیمات جلسه امروز ستاد مقرر شده است تا بلافاصله برای افزایش تعرفه‌های برق سازمان‌های پرمصرف دولتی که مصرف خود را کنترل نمی‌کنند اقدام کنیم.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ رضا اردکانیان در حاشیه پنجاه و دومین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی با حضور در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه جلسه امروز ستاد عمدتا معطوف به برنامه بخش صنعت برق بوده است، عنوان کرد: از اواخر خردادماه به مدت 13 هفته با موضوعی تحت عنوان کمبود تولید برق نسبت به مجموعه مصرف پیش‌بینی شده، مواجه خواهیم شد.

او رقم رقیق کمبود تولید برق را پنج هزار و 315 مگاوات دانست و افزود: عمده این افت تولید به دلیل کاهش بارش‌های سال آبی جاری بوده است که این امر باعث شده تا امسال به میزانی که همواره امکان برخورداری از نیروگاه‌های برق آبی را داشته‌ایم، نتوانیم از این مراکز انرژی دریافت کنیم.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: با این وجود تدابیر مختلفی اندیشیده شده است تا بتوانیم این دوران را پشت سر گذاشته و تابستان را بدون خاموشی سپری کنیم.

اردکانیان عمده این تدابیر را معطوف به همکاری مصرف کنندگان دانست و افزود: در این زمینه، مصارف خانگی تنها مورد نظر ما نیست. در حال حاضر بیش از 20 هزار مگاوات از ظرفیت تولید ما به مصارف دستگاه‌های سرمایشی اختصاص دارد که از این رقم چهار هزار مگاوات مربوط به دستگاه‌های دولتی است.

او تاکید کرد: بر اساس تصمیمات جلسه امروز ستاد اقتصاد مقاومتی مقرر شده است تا بلافاصله برای افزایش تعرفه‌های برق سازمان‌های پرمصرف دولتی که مصرف خود را کنترل نمی‌کنند اقدام کنیم.

وزیر نیرو یادآور شد: همچنین با تصمیم چندی پیش هیئت دولت، استانداران مناطق گرمسیر موظف شده‌اند تا ساعات کار ادارات خود را از ابتدای تیرماه به منظور مدیریت مصرف برق کاهش داده و از ساعت 6:30 دقیقه فعالیت خود را آغاز کنند.

402

کد خبر: 956794

وب گردی

وب گردی