آغاز قریب الوقوع پروژه حفر کانال سلوی

یک روزنامه عربستانی به نقل از منابع مطلع سعودی از آغاز قریب الوقوع پروژه حفر کانال دریایی سلوی در امتداد مرز قطر و عربستان خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، روزنامه عربستانی «مکه» امروز دوشنبه به نقل از برخی منابع از موعد پایانی ارائه پیشنهاد برای حفر کانال دریایی سلوی خبر داد.

برخی منابع مطلع به روزنامه مکه اعلام کردند که مهلت ارائه پیشنهادات برای حفر کانال سعودی سلوی در ۲۵ ژوئن جاری به پایان خواهد رسید و تاکنون 5 شرکت بین المللی متخصص در حفر کانال های بین المللی برای انجام این مأموریت اعلام آمادگی کرده و طرح خود را ارائه نموده اند.

بر اساس اظهارات این منابع، ظرف ۹۰ روز پس از اتمام مهلت ارائه پیشنهادات، شرکت یا شرکت های بَرنده شده در مناقصه حفر کانال سلوی اعلام خواهند شد و شرکت یا شرکت های پیروز در مناقصه می بایست طرح خود را برای حفر این کانال دریایی ارائه نموده و عملیات حفاری را ظرف یک سال پس از شروع پروژه به پایان رسانند.

این تحول مهم در اعلام شرکت های بَرنده مناقصه حفر کانال سلوی کمتر از دو ماه پس از اعلام مناقصه این طرح از سوی شرکت های سرمایه گذاری بخش خصوصی عربستان انجام شده، در این پروژه قرار است کانالی در امتداد مرزهای زمینی شرقی قطر حفر شود که بر اساس اعلام این روزنامه پس از اتمام این پروژه ارتباط زمینی قطر با همسایگان خود در خلیج فارس قطع خواهد شد.

پروژه حفر کانال دریایی در امتداد مرزهای عربستان و قطر از منطقه سلوی به سمت خور العدید ادامه خواهد یافت و یکی از اهداف آن نقش آفرینی در زمینه گردشگری میان کشورهای خلیج فارس از طریق سفرهای دریایی می‌ باشد.

بر اساس نظر برخی از کارشناسان ژئو سیاسی، ایجاد پایگاه نظامی سعودی عربستانی میان پروژه کانال دریا سلوی و مرزهای قطر، قسمت استراتژیکی از جزیره سلوی را نصیب عربستان خواهد کرد که هم اکنون جزو اراضی قطر محسوب می شود و این به معنای آن است که قطر پس از این پروژه دیگر جزیره ای مستقل نخواهد بود.

کد خبر: 956861

وب گردی

وب گردی