مشکلات زندانیان منتقل شده به ایران پیگیری می شود

نماینده وزارت امور خارجه درخراسان شمالی از پیگیری مشکلات زندانیان منتقل شده به ایران خبر داد.

یه گزارش ایسکانیوز، احمد شنوائی با اشاره به نتیجه بخش بودن پیگیری سه ساله دولت و وزارت امور خارجه برای انتقال ایرانیان زندانی در ترکمنستان اظهار کرد: با سفر نوروزی رئیس جمهور به ترکمنستان تمام ایرانیان زندانی در ترکمنستان به کشور منتقل شدند.

شنوائی افزود: همچنین با پیگیری های انجام شده، پول های باقی مانده در حساب زندانیان در کشور ترکمنستان، مسترد خواهد شد.

وی اضافه کرد: زندانیان انتقال یافته به ایران، می توانند با مراجعه به نمایندگی وزارت در بجنورد و با هماهنگی لازم، باقیمانده پول خود را دریافت کنند.

نماینده وزارت امور خارجه در خراسان شمالی تصریح کرد: در گذشته مدارک ضبط شده دستگیرشدگان شامل گذرنامه، مدارک هویتی و برخی وسایل شخصی توسط مسئولان کشور همسایه به مقامات ایرانی تحویل نشده که با پیگیری و هماهنگی وزارت امور خارجه با مقامات ترکمنستان، تعدادی از این مدارک تحویل سفارت ایران در عشق آباد شده که درحال ارسال به کشور است و همچنین این نمایندگی پیگیر دریافت مدارک زندانیان اهل استان است.

شنوائی با اشاره به برخی مشکلات کنونی برخی از این زندانیان که قبل از دستگیری شاغل بوده اند، افزود: فقدان مدارک هویتی، سوابق بیمه ای، قطع شدن یارانه و اشتغال مجدد این افراد از جمله مشکلات مهم آنان است که همکاری دستگاه های متولی را می طلبد و این نمایندگی به منظور رفع مشکلات آماده همکاری است.

وی همچنین با اشاره به لزوم اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از دستگیری و بازداشت مجدد، افزود: امیدواریم با اطلاع رسانی و اقدامات لازم تمام دستگاه های ذی ربط، مانع ایجاد مشکلات برای خانواده ها، دولت و روابط دو کشور شویم.

نماینده وزارت امور خارجه در خراسان شمالی یادآور شد: از ۲۷۲ زندانی منتقل شده به ایران، ۴۵ نفر اهل خراسان شمالی بوده اند.

901

کد خبر: 956874

وب گردی

وب گردی