875 میلیون قبضه سلاح سبک در دستان غیر نظامیان

یک مرکز پژوهشی بین المللی با ارائه آماری اعلام کرد غیر نظامیان در سراسر جهان 875 میلیون قبضه سلاح سبک در اختیار دارند که آمریکا به تنهایی 393 میلیون آن را به خود اختصاص داده است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، یک مرکز پژوهش های بین المللی از وجود بیش از یک میلیارد سلاح سبک در کشورهای جهان خبر داد که ۸۷۵ میلیون قبضه آن در اختیار غیر نظامیان قرار دارد.

این آمار امروز دوشنبه در کنفرانس مطبوعاتی برگزار شده در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک ارائه شد که در آن کارشناسان بین المللی از مرکز پژوهشی «سرشماری سلاح سبک» حضور داشتند، این مرکز منبع اصلی اطلاعات و تحلیل های موجود درخصوص سلاح سبک و خشونت‌ های مسلحانه است.

بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی این مرکز ساکنان آمریکای شمالی و جنوبی با دراختیار داشتن 54.5 درصد از این سلاح ها در رتبه اول قرار دارند، پس از آن آسیا 29 درصد، اروپا 11.2 درصد، آفریقا 4.6 درصد و منطقه اقیانوس آرام 4.6 درصد از این آمار را به خود اختصاص داده اند.

اریک بیرمان مدیر این مرکز گفت: پژوهش های انجام شده از سوی کارشناسان در این مرکز بیانگر آن است که به ازای هر 100 شهروند آمریکایی 120 سلاح نزد شهروندان آمریکایی وجود دارد.

کشور یمن در رتبه دوم پژوهش های این مرکز قرار داشته و به ازای هر ۱۰۰ نفر ۸۲ قبضه سلاح در این کشور وجود دارد، پس از آن قبرس با ۳۴.7 قبضه سلاح به ازای هر 100 نفر در رتبه هفتم و لبنان با ۳۱.9 قبضه سلاح به ازای هر ۱۰۰ نفر در رتبه نهم این لیست قرار دارد.

بیرمان افزود: بر اساس آمارهای سال گذشته شهروندان آمریکایی بیش از 393 میلیون قبضه سلاح از مجموع ۸۷۵ میلیون قبضه سلاح موجود در جهان را در اختیار دارند.

وی ادامه داد: تعداد ساکنان ایالات متحده ۴ درصد از جمعیت کره زمین را تشکیل می دهند اما بیش از ۴۰ درصد است سلاح های سبک کل جهان را به خود اختصاص داده اند.

این درحالی ست که آرون کارب تدوین کننده این پژوهش می گوید: آمریکایی ها سالانه ۱۴ میلیون قبضه سلاح خریداری می‌کنند و بازار سلاح در آمریکا از درآمدی غیر معمول و سرشار برخوردار است.

کد خبر: 956887

وب گردی

وب گردی