بخش تولید استان کردستان با مشکلات زیادی مواجه  است

استاندار کردستان گفت: بخش تولید ما با مشکلات زیادی مواجه  است بنابراین بخش عمده وقت خود را به مشکلات تولیدکنندگان اختصاص داده ام.

به گزارش ایسکانیوز، بهمن مرادنیا استاندار کردستان شامگاه دوشنبه در سومین جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان که در سالن شهدای دولت استانداری تشکیل شد، گفت: اگر آمار و عملکرد اعلام شده حاکی از مهار قاچاق در استان باشد نشان می دهد تلاش های دستگاه های متولی در این حوزه نتیجه بخش بوده است.

وی با اشاره به اینکه قطعا مهار قاچاق در کشورما به عملکرد صحیح دستگاه های متولی برمی گردد، بیان کرد: تولیدکنندگان از وضعیت بازار ناراضی هستند و هنوز کالاهای داخلی در صدر مصرف مردم قرار نگرفته است.

وی اظهارداشت: متاسفانه به دلیل عدم تبلیغات صحیح در ارتباط با کالاهای ایرانی هنوز طرفداران کالاهای خارجی در بازار ما بیشتر است.

استاندار کردستان بر همکاری بیشتر صداوسیما، دستگاه های فرهنگی و رسانه ها در تبلیغ و معرفی کالاهای داخلی تاکید کرد و افزود: به منظور ارائه بهترین راهکار و پیشنهادات لازم در خصوص تبلیغ صحیح، نشست هایی با تولیدکنندگان بخش های مختلف در استان برگزار شود.

مرادنیا اظهارداشت: بخش تولید ما با مشکلات زیادی مواجه است بنابراین بخش عمده وقت خود به مشکلات تولیدکنندگان اختصاص داده ام.

وی به طرح ساماندهی مبادلات در بازارچه های موقت مرزی استان اشاره کرد و گفت: جای امیدواری است که این ساماندهی در بهبود وضعیت مرزنشیان نسبت به گذشته تاثیرگذار باشد.

وی اضافه کرد: زمانی می توانیم موفقیت برنامه های خود را در شهرهای مرزی اعلام کنیم که شاهد ایجاد و تقویت تولید در این مناطق باشیم لذا باید تلاش شود مرزنشینان ما تولیدکننده باشند نه صرفا واردکننده کالا.

استاندار کردستان ادامه داد: می طلبد دستگاه های متولی به جد برنامه ریزی ایجاد واحدهای تولیدی و فعال شدن منطقه آزاد بانه ومریوان را دنبال کنند تا از واردات بی حد واندازه از مرزهای استان جلوگیری شود.

901/900

کد خبر: 956899

وب گردی

وب گردی