در دوره های کارشناسی ارشد و دکتری کاهش ظرفیت نداریم

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد: امسال در تمام رشته هایی که دارای شرایط لازم هستند، همچون گذشته پذیرش دانشجو خواهیم داشت.

به گزارش ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر علیرضا رهایی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تعامل مثبت و مطلوب این دانشگاه با وزارت علوم خاطر نشان کرد: در سال گذشته به دلیل برخی ناهماهنگی ها، جو اضطراب و تردید بین داوطلبان ایجاد شد اما امسال با هماهنگی های خوبی که بین دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت علوم بوجود آمد در تمام رشته هایی که قبلا پذیرش دانشجو داشتیم و حداقل شرایط لازم را هم دارند همچون گذشته پذیرش دانشجو خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در مورد شرایط رشته ها ، شرایط تعدیل یافته ای به وزارت علوم ارائه شد که مورد تأیید قرار گرفت و با توجه به اینکه به ازای هر رشته محل تعداد مشخصی عضو هیأت علمی مورد نیاز بود، دانشگاه براساس توافق نامه این تعداد اعضای هیأت علمی را تأمین کرده است.

دکتر رهایی ادامه داد: در دوره کارشناسی ارشد هم مشابه دکتری کاهش ظرفیت نداریم و تعداد عضو هیات علمی مورد نیاز تامین شده است.

فعال شدن شورای برنامه ریزی در واحدهای دانشگاهی

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی همچنین گفت: با فعال شدن شورای برنامه‌ریزی در دانشگاه‌ها زمینه خوبی برای تدوین برنامه های جدید، مهارتی و بین رشته ای در واحدهای دانشگاهی فراهم شده است.

وی با بیان اینکه قطب‌بندی تخصصی در واحدهای دانشگاهی ایجاد می شود، افزود: تحولات بزرگی به خصوص در حوزه تحصیلات تکمیلی در پیش است. دانشگاه آزاد اسلامی در سال‌های آینده یکی از دانشگاه های بزرگ تخصصی در کشور خواهد بود.

دکتر رهایی ادامه داد: در علوم انسانی با ایجاد گروه های برنامه‌ریزی علوم انسانی، علوم اجتماعی و رفتاری برنامه های موجود بازنگری شده و برنامه های جدیدی تدوین خواهد شد و در این زمینه با شورای تحول علوم انسانی هم کاملاً هماهنگ خواهیم بود.

201

کد خبر: 956906

وب گردی

وب گردی