آزار جنسی کودکان توسط افسر سابق سیا

یکی از افسران سابق سیا به جرم آزار و اذیت جنسی کودکان و نشست اطلاعات دولتی بازداشت شده است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، جاشوا آدام شولت، از کارکنان سابق سیا متهم به انجام جرائمی مانند سوء استفاده جنسی از کودکان و سرقت اطلاعات طبقه بندی شده دفاع ملی از سازمان اطلاعات مرکزی (سیا) و ارسال آن ها به سازمان هایی برای انتشار عمومی، شده است.

بر اساس گزارش منتشره روز دوشنبه وزارت دادگستری، شولت در حال حاضر به جرم آزار و اذیت جنسی کودکان بازداشت شده است و توسط قاضی منطقه ای محاکمه خواهد شد.

دادستان کل ایالات متحده آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که تحقیقات در مورد این افسر سابق سیا، به جرم سوء استفاده از اطلاعات این سازمان در حال انجام بوده است که ماموران فدرال متوجه سوء استفاده وی از کودکان شدند.

شولت 29 ساله مهندس نرم افزار و از کارکنان سابق سیا بوده است.

برخی از کارکنان سابق سیا که در گروهی موسوم به «Vault 7» حضور داشتند، مشکوک به نشت اطلاعات دولتی به ویکی لیکس هستند.

گمانه هایی در مورد علت وارد کردن چنین ادعایی به این افسر سابق سیا، وجود دارد و شاید ماموران این پرونده به علت عدم دستیابی به دلایل محکمه پسند برای بازداشت این فرد، دست به دامان مسائل جنسی که اتفاقا موضوع داغ این روزهای آمریکاست، شده اند.

نشت اطلاعاتی که ویکی لیکس با نام مستعار «Vault 7» مطرح می کند، نشان می دهد ابزارهایی مخفی متعلق به سازمان سیا، شامل تلفن ها، تلویزیون ها و کامپیوترهای هک شده و در قالب یک پروژه پژوهشی منتشر شده اند.

کد خبر: 956916

وب گردی

وب گردی