حقوق و مزایای کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی افزایش یافت

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی بخشنامه افزایش حقوق و مزایای سال 97 اعضای هیات علمی و غیر هیات علمی را به روسای واحدها، مراکز آموزشی و سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ کرد.

به گزارش ایسکانیوز، در متن این بخشنامه آمده است: براساس مصوبه 16 اسفند 1396 هیات‌امنای مرکزی دانشگاه و نیز مصوبه 17 اردیبهشت 97 هیات‌رئیسه دانشگاه، حقوق و مزایای کارکنان و اعضای هیات‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی از ابتدای سال با اعمال ضرایب تعیین‌شده در جدول بخشنامه نسبت به سال 1396 افزایش یافت.

افزایش سالانه حقوق و مزایای اعضای هیات‌علمی

بر اساس این بخشنامه، حقوق و مزایای اعضای هیات‌علمی دانشگاه اعم از تمام‌وقت و نیمه‌وقت با مرتبه علمی استاد، دانشیار، استادیار، مربی و مربی آموزشیار ازجمله قراردادی، پیمانی، رسمی آزمایشی و رسمی قطعی افزایش پیدا کرده است.

این افزایش حقوق براساس حقوق مبنا، مابه‌التفاوت حقوق کامل و مبنا، سوابق تدریس در دانشگاه‌های دولتی و آزاد اسلامی و همچنین فوق‌العاده حق مرتبه علمی است.

افزایش سالانه حقوق و مزایای اعضای غیرهیات‌علمی

در این بخشنامه فوق‌العاده ویژه تفاوت تطبیق سال 1392 به میزان 10درصد نسبت به سال 96 افزایش پیدا می‌کند. همچنین حق تأهل ریال، حق اولاد 16 هزار و 422 تومان و حق مسکن و خواربار 55 هزار و 336 تومان برای اعضای هیات‌علمی و غیر هیات علمی دانشگاه در سال 1397 خواهد بود.

سایر اقلام مندرج در احکام حقوقی و یا قراردادهای منعقده که ضریبی از مجموع سه آیتم حقوق مبنا، حق سنوات و فوق‌العاده شغل یا حقوق مبنا هستند (مانند حق جذب، فوق‌العاده بدی آب‌وهوا و...) با توجه به اینکه ارقام مذکور درصدی از آیتم های فوق‌الذکر هستند و افزایش سالانه موجب افزایش آنها خواهد شد، مجدداً افزایش نخواهد یافت. همچنین حق مسئولیت و حق سرپرستی بدون هیچ‌گونه افزایش و تغییری در ارقام سال 1396 اعمال خواهد شد.

کمک‌هزینه اقلام مصرفی خانوار اعضای هیات‌علمی و غیر هیات علمی مشمول بیمه تامین اجتماعی (غیربازنشسته) نسبت به سال 1396 افزایش نداشته و 110 هزار تومان است.

حق ایاب و ذهاب نیز به‌ میزان 10 درصد نسبت به سال 1396 افزایش خواهد داشت. همچنین در راستای صرفه و صلاح دانشگاه، حداقل و حداکثر مبلغ فوق‌العاده ماموریت روزانه کارکنان و اعضای هیات‌علمی دانشگاه در سال 1397 بدون افزایش و براساس ارقام سال 1396 قابل پرداخت است.

حق‌الزحمه اعضای غیر هیات‌علمی «خرید خدمت» 10درصد نسبت به سال 1396و میزان حق‌الزحمه یک‌ ساعت کار کارکنان ساعتی (غیر عضو هیات‌علمی) به میزان 10درصد نسبت به سال 1396 افزایش خواهد داشت.

همچنین در این بخشنامه تاکید شده است با توجه به اینکه حقوق و مزایای کارکنان ساعتی بیمه‌ شده دارای مدرک تحصیلی فوق‌ دیپلم، دیپلم و زیردیپلم که به‌ صورت تمام‌وقت (185 ساعت در ماه) همکاری می‌کنند، نباید از حداقل دریافتی اعلام‌ شده از سوی سازمان تامین اجتماعی یعنی ماهانه یک میلیون و 111 هزار تومان کمتر باشد، بنابراین رقم افزایش هر ساعت کارکرد آنان برای هر سه مقطع تحصیلی یادشده مبلغی حدود 6 هزار تومان تعیین می‌شود، ولی ارزش ریالی هر ساعت کارکرد کارکنان ساعتی که با مدرک زیردیپلم، دیپلم و فوق‌دیپلم به‌صورت غیربیمه همکاری می‌کنند، با اعمال افزایش مربوطه به ترتیب حدود 4 هزار و 600، 5 هزار و 100 و 5 هزار و 500 تومان تعیین می‌شود.

براساس این بخشنامه، به ایام مرخصی بدون حقوق به هر میزان و مرخصی استعلاجی بیش از 6 ماه برابر مقررات سازمان تامین اجتماعی حق سنوات سالانه تعلق نمی‌گیرد.

همچنین به‌ منظور حداکثر صرفه‌جویی و تقلیل هزینه‌های جاری دانشگاه، هرگونه جذب نیروی انسانی در دانشگاه ممنوع خواهد بود و حقوق و مزایای افرادی که بدون مجوز به‌ کارگیری شده‌اند، از حقوق و مزایای صاحبان امضا و تاییدکنندگان در واحدها و مراکز دانشگاهی کسر می‌شود.

کد خبر: 956986

وب گردی

وب گردی