مذاکرات واحد خرم آباد با بانک ملی برای ارائه وام به دانشجویان نیازمند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد لرستان با بانک ملی مذاکراتی را انجام داده است، در این راستا دانشجویان نیازمند و یا افرادی که در پرداخت شهریه دچار مشکل هستند به بانک ملی معرفی می شوند، این بانک نیز ضمانتی از دانشجو دریافت کرده و در مقابل وام هایی در اختیار آن ها قرار می دهد.

دکتر سیامک بهاروند رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحدخرم آباد در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: در حال حاضر 23 هزار دانشجو در واحدهای دانشگاه های آزاد اسلامی استان لرستان مشغول به تحصیل هستند.

وی ادامه داد: از این 23 هزار دانشجو، حدود 750 نفر در مقطع دکتری در 43 رشته مشغول به تحصیل هستند. در مقطع ارشد 550 دانشجو در استان داریم که در 155 رشته به تحصیل می پردازند. لازم به ذکر است تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی واحد لرستان نسبت به کل دانشجویان تحصبلات تکمیلی در استان، 48 درصد به 52 درصد است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد گفت: استقبال دانشجویان مقطع ارشد و دکترا از رشته حقوق بسیار مناسب است و پس از آن رشته های روانشناسی، رشته های فنی و مهندسی مانند عمران، برق و معماری از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند. همچنین رشته مدیریت آموزشی نیز طرفدار بسیاری دارد.

وی اضافه کرد: از جمله رشته های پراهمیت که با استقبال خوبی از سوی دانشجویان مواجه می شوند می توان به معلوم قضایی، حقوق جزا، حقوق خصوصی و عمومی، حسابداری، مدیریت، روانشناسی، عمران، برق و معماری اشاره کرد.

دکتر بهاروند اظهار داشت: از جمله امتیازاتی که ما برای دانشجویان ارشد در نظر گرفته ایم می توان به امکانات رفاهی مانند خوابگاه ها اشاره کرد. از جمله مزیت های لرستان خوابگاه های موجود در این استان هستند، با توجه به تعداد بالای دانشجویی که در سال گذشته در استان ما مشغول به تحصیل بودند، خوابگاه های زیادی نیز برای آن ها در نظر گرفته شده بود به طوری که می توان گفت در حال حاضر از لحاظ خوابگاه مشکلی وجود ندارد و دارای شرایط مناسبی داریم.

وی بیان کرد: همچنین در زمینه صندوق رفاه و دریافت وام تسهیلاتی برای دانشجویان ارشد در نظر گرفته ایم، علاوه بر تاکید سازمان مرکزی سازمان مرکزی واحد خرم آباد با بانک ملی مذاکراتی را انجام داده است، در این راستا دانشجویان نیازمند و یا افرادی که در پرداخت شهریه دچار مشکل هستند به بانک ملی معرفی می شوند، این بانک نیز ضمانتی از دانشجو دریافت کرده و در مقابل وام هایی در اختیارشان قرار می دهد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد گفت: خود واحد های دانشگاه آزاد اسلامی نیز وام هایی در اختیار دانشجویان قرار می دهند، همچنین دانشجویان می توانند شهریه خود را به صورت اقساطی پرداخت کنند تا مشکلات مالی نداشته باشند. این امر می تواند برای ادامه تحصیل دانشجویان رغبت بیشتری ایجاد کند.

وی در پایان تاکید کرد: واحد لرستان از اعضای هیات علمی، پرسنل و کادر دانشگاهی، سالن های ورزشی و آزمایشگاه های مناسبی برخوردار است، بالغ بر 50 درصد از کلاس های درس واحد خرم آباد مجهز به سیستم های سمعی بصری هستند.

201

کد خبر: 957008

وب گردی

وب گردی