رتبه 5 تجربی: داوطلبان در جلسه کنکور زمان را مدیریت کنند

رتبه 5 گروه علوم تجربی گفت: درکنکور تجربی دروس زیست و شیمی وقت بیشتری می گیرد به همین دلیل در جلسه کنکور زمان را مدیریت کردم تا وقت بیشتری را به این دروس اختصاص دهم.

محسن نیکویی رتبه 5 گروه علوم تجربی ،دانشجوی پزشکی دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره برنامه های مطالعاتی خود در روزهای پیش از کنکور و رموز موفقیت خود گفت: در هفته های آخر بیشتر سعی می کردم دروس حفظی را بخوانم و در رشته تجربی دروس زیست و شیمی از اهمیت بالایی برخوردار است و در کنار مطالعات منظمی که داشتم بر روی آزمون های جامع به سبک شبیه ساز کنکور کار می کردم و هفته آخر را بیشتر به مطالعه کلی اختصاص دادم و تست کار نکردم ،خوابم طوری بود که ساعت 12 شب می خوابیدم و 6/30 صبح بیدار می شدم.

رتبه 5 گروه علوم تجربی افزود: داوطلبان باید شب قبل از کنکور خوب بخوابند تا به موقع بیدار شوند و در برنامه غذایی هم سعی کردم غذای فست فود و چرب نخورم و آنچه که مهم است داوطلبان نباید استرس داشته باشند و باید به خدا توکل کنند.

نیکویی در ادامه خاطر نشان کرد: روزهای آخر میانگین روزی 13 ساعت مطالعه داشتم و مهم ترین رمز موفقیتم تلاش زیاد و برنامه ریزی مناسب بود ، در آزمون های آزمایشی جامع شرکت می کردم اما از کلاس های کنکور فقط برای دروس اختصاصی مهم که دچار ضعف بودم استفاده کردم و بقیه دروس را با مطالعه مداوم و تست زنی مکرر تقویت کردم.

وی تاکید کرد: در زمان کنکور با توجه به تجربه ای که در آزمون های آزمایشی پیدا کرده بودم که سوالات شیمی و زیست وقت بیشتری می گیرد زمان پاسخ به تست های ریاضی و فیزیک را محدود تر کردم تا بتوانم به سوالات زیست و شیمی برسم و قرار نیست که داوطلبان همه درس ها را در وقت خود جواب دهند و هنر دانش آموز در این است که بتواند زمان را مدیریت کند و در جلسه کنکور سهم بیشتری را به دروس اختصاصی و با ضریب بالاتر که در تعیین رتبه نقش اساسی دارد اختصاص دهد.

رتبه 5 گروه علوم تجربی یاد آور شد: اگر امکان تحصیل در خارج از کشور برایم فراهم شود برای کسب مدارج عالیه و فرصت مطالعاتی به خارج از کشور می روم اما قطعا به ایران برمی گردم چون به مملکتم دینی دارم که باید با خدمت به هموطنانم آن را ادا کنم.

محسن نیکویی درباره حذف کنکور گفت: حذف کنکور به معنای مطلق درست نیست اما بهتر است که سهمش را در پذیرش دانشگاه ها کمتر کنند و یکسری فاکتورهایی را در نظر بگیرند که افراد شاخص و ممتاز براساس اولویت بتوانند وارد رشته های برتر دانشگاهی شوند ولی اگر بتوانند غیر از صرف درس خواندن و تست زدن معیارهای دیگری هم مثل تحقیق و پژوهش را جایگزین کنکور کنند به سطح علمی کشور کمک شایانی خواهد کرد.

خبرنگار: ندا فراهانی

کد خبر: 957019

وب گردی

وب گردی