کاپیتان مکزیک حق نوشیدن آب معدنی آمریکایی هم ندارد!

تحریم‌های وزارت خزانه‌داری ایالات متحده باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای کاپیتان باتجربه تیم ملی مکزیک شده است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از نیویورک تایمز، رافائل مارکز، یکی از شناخته‌شده‌ترین ستاره‌های تیم ملی فوتبال مکزیک در جام جهانی روسیه است. اما او با مشکل تحریم‌های ایالات متحده روبه‌رو شده است.

مارکز 39 ساله در لیست سیاه وزارت خزانه‌داری ایالات متحده قرار گرفته است و بنابر گزارش‌ها، این موضوع به علت اتهامات وارد شده به مارکز برای کمک به پولشویی باند‌های مواد مخدر در مکزیک است. قرار گرفتن نام او در این لیست، باعث می‌شود ارتباط این بازیکن با شرکت‌ها، تجار و تمام چیزهایی که به ایالات متحده مربوط می‌شود، قطع شود. به همین دلیل مارکز از آبی که هم‌تیمی‌هایش می‌نوشند استفاده نمی‌کند و برای تمرینات، پیراهنی که سایر بازیکنان مکزیک برتن دارند را نمی‌پوشد. چراکه لباس‌های تمرینی مکزیک داراری یک اسپانسر آمریکایی است و به همین دلیل رافا کنار گذاشته شده است. اگر مارکز به عنوان بهترین بازیکن زمین باشد، به عنوان بهترین بازیکن انتخاب نخواهد شد. حتی مسکن او نیز طوری طراحی شده است که هیچ ارتباطی با محصولات و شرکت‌های آمریکایی نداشته باشد. همین موضوع کار فیفا را هم سخت کرده است. فیفا مبلغ 1/5 میلیون دلار که برای آماده‌سازی تیم‌ها پرداخت می‌شود را از طریق بانک‌های اروپایی که هیچ ارتباطی با سیستم بانکداری ایالات متحده ندارند پرداخت می‌کند.

حالا تقریباً یک سال از تحریم مارکز می‌گذرد و بسیاری از شرکت‌های در ارتباط با او متهم به کمک به رائول فلورس هرناندز شده‌اند، کسی که از بزرگ‌ترین افراد کارتل قاچاق مواد مخدر مکزیک است. با این‌حال مارکز هنوز رسماً مجرم شناخته نشده است، اما ارتباط او با هرگونه شرکت آمریکایی قطع شده است. یکی از وکلای او، خوزه لوئیس ناسر که در نقش سخن‌گوی مارکز است، در این‌باره گفت: «ما در مرحله همکاری صادقانه با طرف مقابل هستیم تا ابهامات بر طرف شود.»

پس از دیدار با آلمان، مارکز به یکی از معدود بازیکنانی تبدیل شد که در پنج جام جهانی به میدان می‌رود، اما بعد از مسابقه، کسی برای مصاحبه به سمت او نرفت چراکه در مسیر مصاحبه، لوگوی چهار شرکت آمریکایی پشت سر او دیده می‌شود، ویزا، کوکا کولا، بودوایزر و مک‌دونالد. پیش از جام جهانی نیز او دیدار مکزیک در برابر ولز در ایالات متحده را از دست داده بود. دیدار که در ورزشگاه رز باول کالیفرنیا برگزار می‌شد. مارکز تا جایی تحریم شده است که حتی نمی‌تواند از شرکت‌های هواپیمایی آمریکایی برای جابه‌جایی استفاده کند.

پیش‌تر به علت دیگر تحریم‌های ایالات متحده، بازیکنان ایران نیز از پوشیدن کفش‌های شرکت NIKE محروم شده‌اند.

601

کد خبر: 957045

وب گردی

وب گردی