جوهری: سرلوحه ورزش زورخانه ای مرام و معرفت است/ میخواهیم جوان ها به جای فوتبال به ورزش های زورخانه ای علاقه پیدا کنند

رئیس فدراسیون ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی گفت: الان از هر جوانی بپرسید به چه ورزشی علاقه دارد، می گوید فوتبال. میخواهیم جوان ها به جای فوتبال به ورزش های زورخانه ای علاقه پیدا کنند.

مجتبی جوهری در نشست سالانه فدراسیون ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی که امروز (سه شنبه) برگزار شد در خصوص اهمیت ورزش های زورخانه ای اظهار داشت: ورزش هایی که در زورخانه ها انجام می شود به 3 دسته تقسیم می شوند: انفرادی، گروهی و کشتی پهلوانی که سرلوحه تمام این ورزش ها مرام و معرفت است.

وی ادامه داد: ورزش های زورخانه ای اولین بار در ایران به وجود آمد و در ادامه راه کشورهای زیادی مثل روسیه، آذربایجان و کشورهای همسایه به این ورزش علاقه مند شدند. ما سعی می کنیم با تلاش های فراوان همه اعضای فدراسیون این ورزش را بین نوجوان ها و جوان های کشورمان رونق دهیم.

رئیس فدراسیون زورخانه ای و کشتی پهلوانی گفت: الان از هر جوانی بپرسید به چه ورزشی علاقه دارد، می گوید فوتبال. چه اشکالی دارد جوان های ما به ورزش بومی کشور گرایش پیدا کنند؟

جوهری در پایان گفت: هر ساله با تلاش فراوان سعی می کنیم آداب و رسوم این ورزش را همگانی تر کنیم و تا الان مراکز بسیار زیادی در سطح کشور فراهم کردیم که علاقه مندان بتوانند با این ورزش آشنایی بیشتر پیدا کنند و امیدوارم هرچه زودتر این اتفاق رخ دهد.

606

کد خبر: 957057

وب گردی

وب گردی