ایران سهمیه خود را در اوپک حفظ خواهد کرد

سخنگوی دولت گفت: در موضوع نفت، هر کشوری منافع ملی خود را می‌بیند، تلاش دولت بر این است که باوجود توطئه دشمن، سهمیه خود را در اوپک حفظ کنیم.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ محمدباقر نوبخت، امروز (سه‌شنبه، ۲۹ خردادماه) در نشست هفتگی خود با خبرنگاران در پاسخ به این‌که با توجه به خروج یک جانبه آمریکا از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) برخی در نامه‌ای خواستار مذاکره با ترامپ شده‌اند، واکنش رسمی دولت در این خصوص چیست گفت: این اقدام نمادی از آزادی سیاسی در داخل کشور است که افراد آنچه به ذهنشان می‌رسد، بیان می‌کنند و به آن خرده نمی‌گیریم.

سخنگوی دولت افزود: نظام نشان داد هر زمان که برای پیشرفت منافع ملی نیاز به مذاکره بوده پای مذاکره نشسته است و برجام نمادی آشکار از مشی قابل مذاکره در مواردی است که منافع کشور در آن وجود دارد.

او تصریح کرد: موضع ما مشخص است و زمینه‌ای برای مذاکره‌ با چنین فردی وجود ندارد، البته با اتحادیه اروپا در حال مذاکره هستیم و مردان دیپلماسی ایران در کشورهای مختلف در حال سفر و مذاکره هستند.

نوبخت در پاسخ به این‌که عربستان و روسیه برای افزایش تولید نفت در اجلاس آتی اوپک برنامه هایی دارند، گفت: در دیپلماسی خارجی قهر و آشتی و ۱۰۰ درصد موافق یا مخالف متصور نیست و ممکن است کشورها در حوزه‌ای با هم اتحاد منافع و یا اختلاف منافع داشته باشند.

سخنگوی دولت ادامه داد: در موضوع نفت، هر کشوری منافع ملی خود را می‌بیند و اگر سهمیه‌ای که در اوپک مربوط به ایران است، کاهش یابد کشورهای دیگر روی آن حساب می‌کنند، اما تلاش دولت بر این است که باوجود برخی دشمنی‌ها، سهمیه خود را در اوپک حفظ کنیم.

او عنوان کرد: این موضوع را به حساب هماهنگی کشورها با اسرائیل نگذاریم و مسئله را به سمت منافع سیاسی نبریم، در عالم اقتصاد هر کشوری باید کلاه خود ا محکم نگهدارد تا باد نبرد و ما هم باید سهمیه خود را حفظ کنیم.

402

کد خبر: 957117

وب گردی

وب گردی