سیستان و بلوچستان خط مقدم مقابله با قاچاق مواد مخدر است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان خط مقدم مقابله با قاچاق مواد مخدر است و شهدای بسیاری را هم در این راه تقدیم کرده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، سید دانیال محبی در نخستین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در سال جاری با اعلام افزایش ۸۷ درصدی تولید مواد مخدر در کشور افغانستان طی سال ۲۰۱۷ گفت: سیستان و بلوچستان به لحاظ مجاورت با کشور افغانستان به عنوان بزرگترین تولید کننده مواد مخدر در جهان، در خط مقدم مقابله با قاچاق مواد مخدر قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه افزایش میزان تولید مواد مخدر در کشور افغانستان میزان قاچاق آن را از طریق مرزهای استان هم افزایش داده است، افزود: سیستان و بلوچستان به عنوان خط مقدم مقابله با قاچاق مواد مخدر شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب کرده است و خسارت‌ها و تبعات منفی فراوان اجتماعی را نیز متحمل شده است که به این دلیل باید مورد توجه بیشتر مدیران و مسئولان کشوری قرار گیرد.

همچنین رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان در این جلسه با بیان اینکه میانگین سن شروع مصرف مواد مخدر در کشور ۲۴.۳ است و این رقم برای سیستان و بلوچستان۱۹.۶ است، افزود: افزایش تقاضا و پایین آمدن میانگین سن مصرف مواد مخدر انگیزه قاچاق مواد مخدر را برای سوداگران و عرضه کنندگان مواد افیونی بیشتر کرده است.

محمد محبی ادامه داد: دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی و مطالعاتی باید دلایل روی آوری به مصرف مواد مخدر را مورد مطالعه و تحقیق قرار دهند و نسخه ای مطابق با فرهنگ، مسائل و مشکلات استان، برای رفع این معضل که مشکلات اجتماعی را در پی دارد ارائه کنند.

همچنین سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان در این جلسه به ارائه گزارش عملکرد این شورا در سال ۱۳۹۶ پرداخت و گفت: در سال گذشته ۲۲۷ تن انواع مواد مخدر از سوداگران مرگ کشف و ضبط شده است.

سعید امیری همچنین از افزایش چشمگیر کشفیات مواد مخدر صنعتی در سال گذشته خبر داد و گفت: کشف ماده مخدر شیشه ۲۴۶ درصد و مرفین ۳۲۴ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در حوزه فرهنگی و پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر تعداد ۱۲ هزار و ۵۳۰ نفر در محیط خانه و ۱۵ هزار و ۶۳۰ نفر هم در محیط های آموزشی مربوطه زیرپوشش حمایتی و ترک اعتیاد و حرفه آموزی قرار گرفته اند.

کد خبر: 957166

وب گردی

وب گردی