برجام و حفظ آن نقش موثر و سازنده‌ای در امنیت جهانی  دارد

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران شامگاه سه شنبه 29 خرداد با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسکانیوز، علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران که به منظور شرکت در نشست اسلو به نروژ عزیمت کرده است، شامگاه سه شنبه 29 خرداد با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل دیدار و گفت‌وگو کرد.

دبیر کل سازمان ملل ضمن حمایت صریح از برجام به رایزنی های دوجانبه دبیرکل با کشورهای باقیمانده در برجام جهت حفظ این توافق اشاره نمود و تصریح کرد که برجام و حفظ آن نقش بسیار موثر و سازنده‌ای در امنیت جهانی و به خصوص حفظ رژیم منع اشاعه سلاح‌های هسته‌ای دارا می باشد.

صالحی در این ملاقات ضمن مخرب دانستن سیاست های اخیر آمریکا در قبال برجام به سابقه رفتار مشابه این کشور در دوره های گذشته اشاره نمود و با ابراز تردید در مورد امکان حفظ برجام با شرایط موجود پیشنهادهای دریافتی از اتحادیه اروپا را برای انتظارات جمهوری اسلامی ایران کافی ندانست.

وی با خطرناک توصیف کردن شرایط خاورمیانه به اهمیت نقش ایران در منطقه اشاره نمود و تاکید داشت که اگر روند به همین گونه پیش رود، همه بازنده خواهند بود.

صالحی همچنین با یادآوری توانمندی های جمهوری اسلامی به ویژه در صحنه داخلی و منطقه ای سیاست آمریکا برای مقابله با جمهوری اسلامی و بازگشت به دوران دنباله روی از سیاستهای غیرسازنده این کشور را محکوم به شکست توصیف نمود.

وی همچنین نتایج حاصله از برجام در حوزه‌های اقتصادی، بانکی و سرمایه گذاری را بسیار کمتر از حد انتظار توصیف نمود و خواهان حمایت صریح حامیان برجام از جمله سازمان ملل و کشورهای اروپایی از این توافق و مقابله با سیاست ترامپ گردید.

دبیر کل در این ملاقات انتظارات سیاسی و اقتصادی ایران از اتحادیه اروپا را قابل درک دانست و قرار شد در نزدیک ترین فرصت بار دیگر خواهان جدیت طرفهای باقیمانده در برجام نسبت به برآورده نمودن انتظارات ایران گردد.

۳۰۴

کد خبر: 957169

وب گردی

وب گردی