هیجان جهانی شدن در همدان

در حالی در دو روز گذشته استاندار همدان با وزیر امور خارجه و رئیس سازمان گردشگری کشورمان دیدار داشت که این استان طی هفته های اخیر با شور و هیجان بسیار در حال آمادگی خود برای برگزاری رویداد همدان 2018 است.

به گزارش گروه استان های ایسکانیوز، همدان پایتخت گردشگری آسیا در سال 2018 میزبان دو رویداد مهم است تا از این طریق خود را به عنوان مقصد گردشگری دنیا معرفی کند.

در سال 2002 مجمعی با نام گفت و گوی کشورهای آسیایی شکل گرفت و استان همدان در سال 2004 عضو این مجمع شد. این مجمع در دو زمینه گفت وگو و همکاری، به فعالیت پرداخت.

در این مجمع 34 کشور آسیایی از جمله ژاپن، چین، کره، اندونزی، روسیه، ترکیه، مالزی، تایلند و کشورهایی که در حوزه گردشگری اغلب سرآمد هستند با یکدیگر همکاری می کنند.

حدود یک سال پیش در اجلاسی که در بحرین برگزار شد پیشنهاد دادند تا یک کشور از میان 34 کشور، را به عنوان پایتخت گردشگری به مدت یک سال معرفی کند که این موضوع را به ایران واگذار و ایران هم همدان را معرفی کرد.

در خرداد 96 اجلاسی در کشور کامبوج برگزار شد که با توجه به ارائه خدماتی که ایران داشت همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا مصوب و ابلاغ شد.

علی مالمیر مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: با توجه به این که امسال همدان میزبان دو رویداد با اهمیت بین المللی در حوزه گردشگری است و این استان به نمایندگی از کشور رویداد همدان 2018 را برگزار می کند، به گونه ای است که مقیاس برگزاری این رویداد بین المللی بوده و باید از وزارت خانه های مختلف در کشور کمک گرفت. بنابراین با پیگیری های استاندار همدان روز یکشنبه آقای ظریف با استاندار همدان دیدار داشتند.

وی افزود: بخش عمده ای از کار و حضور مهمانان خارجی نیازمند همکاری وزارت امور خارجه است بنابراین با پیگیری استاندار جلسه برگزار و جمعی از مدیران ونمایندگان محترم شهرستان خدمت آقای دکتر ظریف رسیدیم.

مدیر کل میراث فرهنگی استان با اشاره به این که خوشبختانه آقای ظریف شناخت خوبی از استان دارد، گفت: وی با شناخت از ظرفیت های گردشگری تاکید کرد که حتما برای برگزاری مطلوب این رویداد کمک خواهد کرد.

استقبال دکتر ظریف از بازگشایی دفتر وزارت امور خارجه در استان همدان

مالمیر افزود: با توجه به پیگیری های استاندار که در سال گذشته نسبت به راه اندازی دفتر نمایندگی وزارت خارجه در استان داشتند در جلسه روز دوشنبه آقای استاندار این موضوع را خدمت دکتر ظریف انعکاس داده که سریعتر این دفتر بازگشایی شود و در ادامه دکتر ظریف از این موضوع استقبال کرد.

وی همچنین با اشاره به دیدار دکتر مونسان با استاندار همدان گفت: در این دیدار درخصوص برگزاری این رویداد از لحاظ کیفیت و بررسی فرآیندهای که تسریع پیدا می کند و از ظرفیت های ملی در کنار ظرفیت های استانی استفاده کنیم تا این رویداد بتواند تبلیغ و به صورت با کیفیت و مطلوبی برگزار شود موارد متنوعی را مطرح و مورد بررسی قرار دادند.

برای برگزاری رویداد همدان 2018 باید حمایت دولت را داشته باشیم

مدیر کل میراث فرهنگی استان تصریح کرد: باید حمایت های دولت را در این زمینه داشته باشیم طبیعتا در این نشست ها حضور معاون اول ریاست جمهوری ضروری است و باید از حمایت وزارت خانه های دیگر در این رویداد برخوردار شویم.

وی افزود: دیدار استاندار همدان با آقای جهانگیری برگزار خواهد شد و به بررسی چگونگی برگزاری رویداد همدان 2018 خواهند پرداخت و از ایشان درخواست کمک می شود تا بتوانیم از ظرفیت های ملی در این رویداد استفاده کنیم.

دفتر وزارت امور خارجه در همدان بازگشایی خواهد شد

مالمیر در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون نماینده ای برای همدان در وزارت کشور مشخص شده یا خیر، گفت: تاکنون نماینده مشخص نشده اما قطعا وزارت امور خارجه فرد مورد نظرخود را معرفی خواهد کرد،مهم آن است که موافقت این دفتر از سوی وزیر امور خارجه گرفته شده و دفتر بازگشایی خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان در رابطه با کمبود بودجه در راستای برگزاری این رویداد گفت: در دیداری که استاندار همدان با دکتر مونسان داشتند قرار شد تا از ظرفیت های ملی برای برگزاری این رویداد استفاده کنیم از جمله بودجه و اقدامات مناسبی را داشته باشیم تا ظرفیت های استانی و ملی با یکدیگر لینک شده تا این رویداد از کیفیت بالایی برخوردار شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون با مشکلاتی برای برگزاری این رویداد مواجه شده اید یا خیر، گفت: این رویداد مثبت است نمی توان گفت مشکلی وجود دارد اما می توانیم بگوییم از ظرفیت بیشتری در این راستا باید استفاده شود زیرا از تمام ظرفیت ها در استان استفاده نشده است.

مالمیر گفت: هنوز از مشارکت حداکثری اقشار مختلف مردم برای برگزاری این رویداد استفاده نشده، اما با استفاده از امکانات بخش خصوصی و دولتی در راستای تقویت محور و توسعه ظرفیت های این موضوع استفاده شود می توانیم دستاوردهای بیشتری داشته باشیم اما الزاما این موضوع مشکل نیست.

مدیرکل میراث فرهنگی استان در رابطه با این که با کدام کشورها تاکنون در این زمینه رایزنی داشتید، گفت: در جلساتی با کل سفیرهای ACD داشتیم قرار است به زودی جلسه ای با وزارت خارجه این کشورها برگزار شود تا برای برگزاری رویداد همدان 2018 این موضوع را پرزنت کرده و در همین راستا مکاتباتی هم داشتیم که دعوتنامه ها به این کشورها ارسال خواهد شد.

901/900

کد خبر: 957183

وب گردی

وب گردی