خبر خوش در انتظار کلاه‌زردها

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توانیر با اشاره به اینکه تبدیل وضعیت شاغلین اپراتورهای پست‌ فشار قوی و همسان سازی حقوق همکاران در دست پیگیری است، گفت: با توجه به بازخوردهای خوبی که از سوی مسئولان داشتیم، پیش بینی می‌شود به‌زودی خبرهای خوبی برای این قشر زحمتکش داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ بحث تعیین تکلیف و حل مشکل تبدیل وضعیت شاغلین پست‌های انتقال و فوق توزیع شرکت‌های برق در سال گذشته توسط مسئولان ذیربط مطرح شد اما متاسفانه این موضوع بعد از گذشت بیش از یکسال، هنوز به نتیجه نرسیده است.

تقریبا یک ماه گذشته بود که شاغلین پست‌های انتقال و فوق توزیع شرکت‌های برق بخاطر اجرایی نشدن بخشنامه سابق وزیر نیرو مبنی بر تبدیل وضعیت این گروه تجمع کردند و اعتراض خود را در خصوص اعاده نشدن حقوقشان نشان دادند. در همین راستا خبرنگار ایسکانیوز با جدیت این موضوع را پیگیر شد تا بتواند حداقل بخشی از مشکلات این بخش را برطرف کند. در همین زمینه عده‌ای از مسئولان وزارت نیرو قول داده بودند که این موضوع را پیگیری کنند. تا جاییکه آرش کردی مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توانیر در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفته بود که جمع شدن اپراتورها تجمع داشته باشند یا نداشته باشند؛ تفاوتی در نحوه پیگیری ایجاد نمی کند و انگیزه بنده برای همکاران عوض نخواهد شد. ما یک عهد و تعهدی داریم نسبت به خودمان و این موضوع را به شدت پیگیری می کنیم.

او همچنین در پاسخ به این سوال که موضوع تعیین تلکیف این کارکنان دقیقا چه زمانی مشخص خواهد شد، گفته بود: این موضوع یکی از موضوعات قانونی است؛ این نیست که صددرصد آن چیزهایی که آنها در ذهنشان هست، برای ما به رسمیت شناخته شده باشد ولی نتیجه ای که عاید و واصل می شود به نفع کارکنان خواهد بود. تا جاییکه قول داده بود که وضعیت شاغلین پست‌های انتقال و فوق توزیع شرکت‌های برق را با جدیت دنبال کند.

می‌توان یادآور شد این پیگیری‌ها باعث شد که نظرات قابل توجهی را از سوی مخاطبان دریافت کنیم . همچنین پیگیری این خبرگزاری باعث شد که آنها از تجمعات بعدی در مقابل وزارت نیرو صرف نظر کنند.

یکی از این نظرات که توجه ما را جلب کرد این بود که اپراتور بیدار است از تبعیض بیزار است:

بنابراین، این نظرات ما را امیدوار کرد که باز هم به سراغ مسئولان برویم تا از آخرین وضعیت تبدیل وضعیت کلاه زردها جویا شویم.

آرش کردی مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توانیر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز اظهار کرد: بحث تبدیل وضعیت شاغلین اپراتورهای پست‌های انتقال و فوق توزیع شرکت‌های برق به ویژه طرح همسان سازی حقوق همکاران در دست پیگیری است. چون باید با ادله و نظر مثبت، بتوان مسئولان و کسانی که می خواهند این قانون را تصویب کنند قانع کرد و ما مذاکره را ادامه خواهیم داد. به محض اینکه اخبار جدیدی واصل شد قطعا اعلام و ابلاغ خواهیم کرد.

او در پاسخ به این سوال که آیا این امید می‌رود که خبرهای خوشی به این افراد بدهیم یا نه؟ گفت: بلی، با توجه به بازخوردهای خوبی که از سوی مسئولان داشتیم، امیدواری خیلی زیاد است. منتظر هستیم که مسئولان در جلسه مطرح کنند تا به امید خدا به یک نتیجه جامع و کامل برسیم.

لازم به ذکر است طی تفاهماتی که بین اعضای کارگروه یاد شده برگزار شد، مقرر گردید ذی نفعان در زمره مشاغل کارگری ماده 124 قانون خدمات کشوری قرار گیرند و در همین راستا معاونت سرمایه انسانی سازمان امور استخدامی ابلاغیه ای به تاریخ 1396.2.12 و شماره 1149587 خطاب به معاونت تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو ارسال کرد.

چیت چیان وزیر نیروی وقت نیز پیرو این ابلاغیه، بخشنامه ای را به شماره 96/19413/50/100 و تاریخ 1396.3.17 پیرامون تبدیل وضعیت شاغلین پست های برق به کارگر دائم به آقای کردی مدیریت توانیر ارسال کرد و به توانیر ضرب الاجل سه ماهه داد تا ابلاغیه سازمان امور استخدامی راجع به تبدیل وضعیت نامبردگان را اجرا نماید.

می‌توان چنین برداشت کرد که به زودی خبرهای خوشی در انتظار شاغلین پست‌های انتقال و فوق توزیع شرکت‌های برق است چرا که تمام مسئولان در تلاش هستند که به اقشار زحمکتش کمک کنند تا اجحافی در حق و حقوق این افراد به وجود نیاید.

خبرگزاری ایسکانیوز؛ آماده دریافت هر گونه پیشنهادات و نظرات مخاطبان در خصوص اپراتورهای پست‌های انتقال و فوق توزیع شرکت‌های برق و نیز بررسی مشکلات سایر اصناف و اتحادیه ها است تا بتواند مطابق رسالت خود، گره‌ای از مشکلات مردم کشور را باز کند. شما نیز می‌توانید دیدگاه و نظرات خود را در بخش نظرات ارسال کنید تا خبرنگاران ایسکانیوز پیگیری کنند.

گزارشگر:حبیبه رحیمیان

402

کد خبر: 957252

وب گردی

وب گردی