ضعف دانشگاه‌ها مسبب اصلی کشوربرای نرسیدن به مدل بومی اقتصاد

مسئول مرکز تحقیقات مبانی و مدل های اقتصاد بومی با بیان اینکه نرسیدن به مدل بومی اقتصاد، به دلیل ضعف دانشگاه ها است، گفت: در شرایط بحرانی، مهمترین اقدام برای حمایت از کالای ایرانی، ایجاد انگیزه ملی است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ مهدی زریباف با بیان اینکه استقلال اقتصادی برای یک ملت، حق است، گفت: از سوی دیگر این موضوع تکلیف نیز است یعنی جامعه باید برای این مهم، هزینه بدهد. موضوع اقتصاد و معیشت، محور اقتدار یک ملت است و مسئله ساده ای برای همه مردم و مسئولین نیست.

زریباف به مدل های اقتصادی اشاره کرد و اظهار داشت: در این زمینه مباحث گسترده ای وجود دارد اما متاسفانه هنوز در این زمینه به یک جمع بندی مناسب نرسیده ایم تا بر اساس چارچوب های طراحی شده، از کالای ایرانی در بخش های مختلف حمایت کنیم.

مسئول مرکز تحقیقات مبانی و مدل های اقتصاد بومی با بیان اینکه نرسیدن به مدل بومی اقتصاد، به دلیل ضعف دانشگاهی است، عنوان کرد: در شرایط بحرانی و در کوتاه مدت، مهمترین اقدام برای حمایت از کالای ایرانی، ایجاد انگیزه ملی در مردم است و باید به آنها اثبات کنیم اگر می خواهیم اقتدار و استقلال مان را حفظ کنیم، باید به سمت کالای ایرانی رجوع کنیم.

او با اشاره به پویش نخریدن کالای گران، عنوان کرد: مردم باید بدانند اگر فقط به دنبال کالای خارجی باشند، به قیمت بیکار شدن فرزندان مان تمام می شود و باید مدت ها از آن صرفه نظر کنند. همه کشورهایی که درگیر جنگ بودند تا مدت ها بعد از جنگ، کالای بد داخلی شان را مصرف کردند.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: باید مردم و مسئولین درک کنند منافع ملی خیلی مهمتر از منافع کوتاه مدت و شخصی است زیرا نتیجه چنین نگاهی بیکاری فرزندان مان است.

او از وجود جو روانی منفی علیه کالای ایرانی گفت و تاکید کرد: این جو روانی ناشی از عملکرد بخش های مختلفی همچون خود صدا و سیما، فضای مجازی و سطح شهر ایجاد می شود و به همین دلیل باید فرهنگ سازی کرد تا مردم به سمت استفاده از کالای ایرانی گرایش پیدا کنند.

منبع: تسنیم

402

کد خبر: 957292

وب گردی

وب گردی