روشن: تیم‌ها از بازی دوم آداپته می شوند/ هلندی‌ها از ترس نمی خواستند با ما بازی کنند!

پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: مربی های حال حاضر تیم های ملی از تیم های حریف شناخت کافی ندارند ولی در بازی دوم می توانند با شرایط آداپته شوند.

حسن روشن در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز، در خصوص کیفیت بازی های جام جهانی 2018 روسیه اظهار داشت: از سال 1378 که تعداد تیم های حاضر در جام جهانی از 16 تیم به 32 تغییر کرد، کیفیت بازی ها هم با افت زیادی مواجه شد چون از هر قاره تیم های بیشتری می آمدند و سطح بازی ها پایین می آمد. این اتفاق باعث شد تیم های ضعیف تر به جام راه پیدا کرده و عملکرد خود را تقویت کنند. بازی های اول در جام جهانی هم همیشه به سود تیم های ضعیف تر است.

وی در مورد استفاده از تکنولوژی ویدئو چک و چشم شاهین در جام جهانی گفت: فیفا و اهالی فوتبال هر کاری می کنند این ورزش جذاب تر شود و قطعا برای استفاده از این تکنولوژی محاسبات زیادی انجام شده و کامل تر هم می شود.

پیشکسوت فوتبال کشورمان در مورد دیدارهای آرژانتین- کرواسی و فرانسه - پرو گفت: به نظر من آرژانتین چون در بازی اول نتوانست نتیجه بگیرد همه تلاش خود را در این بازی به کار می گیرد و موفق می شود. اکثر مربی های حال حاضر در تیم های ملی جدید هستند و از تیم های حریف شناخت کافی ندارند ولی در بازی دوم می توانند با شرایط آداپته شوند.

روشن خاطره ای جالب از جام جهانی تعریف کرد و در پایان گفت: در جام جهانی 1978 قرار بود مقابل هلند بازی کنیم. قبل از اینکه وارد زمین شویم هلندی ها از ترس به ما نگاه نمی کردند. چند سال بعد که در کلاس فیفا بودم کاپیتان وقت هلند به من گفت این قدر از شما ترسیده بودیم که نمی خواستیم با ایران بازی کنیم ولی بعد از 15 دقیقه اول فهمیدیم آن قدر هم ترسناک نیستید.

606

کد خبر: 957319

وب گردی

وب گردی