راه‌اندازی سامانه ثبت و نظارت لحظه‌ای بر قراردادهای مشارکت در کاهش پیک

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر از راه‌اندازی سامانه ثبت و نظارت لحظه‌ای بر قراردادهای مشارکت شرکت‌ها و صنایع بزرگ در کاهش پیک خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ محمودرضا حقی‌فام معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر، با اشاره به اقدام‌های موفق سال گذشته در خصوص مدیریت مصرف و کنترل بار بیان داشت: برای سال‌جاری نیز همان وضعیت و اقدام‌های سال گذشته را ملاک قرار دادیم و به این نتیجه رسیدیم که باید حداقل 6 هزار مگاوات مدیریت مصرف داشته باشیم.

او با اشاره به اینکه مدیریت پیک شامل دو قسمت می شود، ادامه داد: یک بخش از مدیریت پیک در بخش توزیع است که مسئولیت آن بر عهده توانیر است و بخش دیگر که شامل چند مصرف کننده بسیار عمده اعم از فولاد خوزستان، فولاد اصفهان و..هستند که تحت نظر مدیریت شبکه برق ایران کنترل می شوند و با این مدیریت عملاً به اشباع مدیریت مصرف نزدیک شده‌ایم.

معاون هماهنگی توزیع توانیر با اعلام این خبر که امروز تمام قراردادها در حوزه برق با شرکت‌ها و صنایع بزرگ از طریق سامانه‌ای ثبت و نظارت می‌شود، عنوان داشت: بر تمامی قراردادهای مشارکت در پیک نظارت خاصی صورت می پذیرد و این اطلاعات بدون هیچ وقفه به مدیریت شبکه برق ایران ارسال می شود که با این وضعیت درشبکه انجام و تخطی از میزان مصرف تعیین شده مورد کنترل قرار می‌گیرد.

او در ادامه افزود: تمام کنتورهای این قیبل از مشترکین به سامانه وصل است و دیگر نیازی به اعلام نظر کارشناس نیست و خود سامانه خروجی کار و مصرف را ثبت و اعلام می کند. در این طرح، کنتورهای هوشمند هر 15 دقیقه اطلاعات را می‌فرستد و به‌صورت آنلاین این اطلاعات قابل مشاهده است.

402

کد خبر: 957348

وب گردی

وب گردی