دعوت از رئیس جمهور برای حضور در برگزاری مراسم هفته فرهنگی یزد

نایب رئیس شورای شهر با بیان این که در مراسم هفته فرهنگی یزد از مقامات ملی دعوت شده است، گفت: امیدواریم رئیس جمهور محترم یا معاون اول ایشان در این مراسم حضور پیدا کنند.

به گزارش گروه استان های ایسکانیوز، کمیته میراث جهانی یونسکو در ادامه چهل و یکمین اجلاس خود در کراکوف در 18 تیر ماه 96 شهر تاریخی یزد را در فهرست میراث جهانی ثبت کرد.

جمهوری اسلامی ایران در سال گذشته فقط یک اثر یعنی بافت تاریخی و قدیمی شهر یزد را برای ثبت در فهرست میراث جهانی یونسکو معرفی کرده بود که با نظر مثبت کارشناسان کمیته میراث به تصویب رسید.

شهر تاریخی یزد به‌دلیل وسعت، یکپارچگی و حفظ اصالت تاریخی‌، استفاده از مصالح بومی و مصرف کمترین انرژی در تولید بناهای خشتی و هماهنگی کامل با اقلیم سخت و خشن کویری در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

با ثبت شهر یزد در فهرست میراث جهانی، تعداد آثار ثبت شده ایران در فهرست میراث جهانی یونسکو به ۲۲ رسید.

به همین مناسبت هر ساله در شهر یزد در تاریخ مشخصی هفته فرهنگی یزد برگزار خواهد شد.

همزمان با برگزاری این جشن برای نخستین بار کارناوال شادی در خیابان‌های محدوده بافت تاریخی یزد به حرکت درخواهد آمد.

سیدحسن آزادی نایب رییس شورای اسلامی شهر یزد در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: مراسم سالگرد این رویداد در سطح ملی برگزار خواهد شد و همچنین از سفرای کشورهای خارجی در این جشن دعوت خواهد شد.

وی افزود: زمان برگزاری این رویداد به مدت یک هفته از تاریخ 16 تا 22 تیرماه خواهد بود که طی این یک هفته برنامه های متنوعی از سوی اداره کل ارشاد، شهرداری و همچنین سازمان ورزش و جوان برگزار خواهد شد.

عضو شورای شهر یزد ادامه داد: در روزهای پنجشنبه و جمعه یعنی روزهای پایان هفته فرهنگی یزد کارناوال شادی خیابانی در یزد برگزار خواهد شد.

آزادی در رابطه با میهمانانی که به این رویداد دعوت شده اند، گفت: از مقامات ملی افراد بسیار زیادی دعوت شده اند اما هنوز به تایید نهایی نرسیده اند.

وی ابراز داشت: امیدواریم رئیس جمهوری و یا معاون اول ایشان آقای جهانگیری در این سالگرد حضور پیدا کنند.

نایب رئیس شورای شهر یزد در رابطه با این که این مراسمات تا چه حد به معرفی شهر یزد به دیگر شهرها و کشورها کمک می کند، تصریح کرد: با توجه به وجود رسانه های داخلی و خارجی در این مراسم فکر می کنیم این مراسم یک رویداد خوبی باشد که هر ساله می تواند تجدید شود و در نتیجه در این زمان مردم با شهر یزد و مفاخر این شهر آشنا شوند.

وی گفت: تاریخ برگزاری این مراسم تاریخ مناسبی است زیرا در زمان می توان خلا موجود در هتل ها را پر کرد.

901/900

کد خبر: 957357

وب گردی

وب گردی