واحد های صنعتی در ساعات اوج مصرف برق صرفه جویی کنند

تفاهم نامه همکاری واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی با شرکت توزیع نیروی برق برای کنترل پیک (اوج) مصرف برق به استان‌ها ابلاغ شد تا واحدهای صنعتی در ساعات اوج مصرف صرفه جویی کنند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با امضای تفاهم نامه ای با شرکت توانیر و معاونت هماهنگی توزیع برق و ابلاغ آن به شرکت‌های صنعتی استانی، لزوم رعایت صرفه جویی مصرف برق واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها برای کنترل بار شبکه سراسری برق را مورد تاکید قرارداده و از این واحد ها خواسته شده تا مصرف برق خود را در ساعت های اوج، کنترل کنند.

برپایه این گزارش، جلوگیری از هرگونه خاموشی ناخواسته در شبکه سراسری برق و تداوم پایدار برق رسانی به مشترکان، کنترل و کاهش پیک شبکه سراسری برق، ایجاد ذخیره تولید مناسب در هنگام پیک شبکه برق کشور و جلوگیری از توسعه غیرفنی و غیر اقتصادی شبکه سراسری برق از مهمترین اهداف این تفاهم‌نامه است.

مشترکانی که نسبت به امضای توافق نامه اقدام کنند در شرایط قطع احتمالی برق، در اخرین مرحله مشمول آن قرار می‌گیرند و هیچگاه در اولویت نیستند.

زمان اوج مصرف برق در تابستان از ساعت 11 تا 15 و 19 تا 23 هر روز در نظر گرفته شده است که صنعتگران در صورت همکاری با شرکت توانیر در مصرف بهینه برق می توانند از تخفیف در پرداخت هزینه مصرف برق برخوردار شوند.

پیک بار پارسال حدود 55 هزار مگاوات بود و پیش‌بینی می شود اوج مصرف برق امسال به حدود 58 هزار مگاوات برسد.

402

کد خبر: 957366

وب گردی

وب گردی