اجرای طرح ارزیابی و پایش مدیریت مصرف انرژی توسط توزیع برق تهران بزرگ

شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در نظر دارد تا با همکاری مروجین صرفه جویی نسبت به ارزیابی و پایش مدیریت مصرف انرژی در کلانشهر تهران اقدام کند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، با توجه به افزایش دما و مدیریت بهینه مصرف انرژی و پیک بار تابستان 97 و نیز تعهد کارکنان شرکت توزیع برق تهران بزرگ در کاهش ده درصدی پیک بار و همچنین در راستای اجرای بخشنامه معاون وزیر در امور برق و انرژی، این شرکت در نظردارد تا با همکاری معاونت های بهره برداری و دیسپاچینگ، خدمات مشترکین و همراهی حوزه مقاومت بسیج، با اعزام نیروهایی تحت عنوان مروجین صرفه جویی در مصرف انرژی در سطح شهر تهران، نسبت به ارزیابی و پایش مدیریت مصرف انرژی مشترکان اقدام نماید.

در همین راستا، نشست توجیهی مروجین صرفه جویی صبح امروز چهارشنبه سی ام خرداد ماه سال جاری با حضور حسین صبوری مدیرعامل شرکت، معاونان حوزه ستادی و 50 گروه از ارزیابان پایش انرژی، در راستای نحوه ارزیابی و پایش ساختمان های اداری، سازمان ها و ارگانها در سطح شهر تهران برگزار شد.

مهندس صبوری در خصوص این طرح گفت: در این طرح، گروه ارزیابان در زمان پیک بار از ساعت 13 الی 17 در تابستان سال جاری، با مراجعه به ساختمان های اداری مشترکان نسبت به ارزیابی شاخص های عملکردی مدیریت پیک بار مصرفی ادارات در تابستان 97 تصویب نامه هیات وزیران که طی نامه ای به آنها ابلاغ شده است، اقدام خواهند کرد و نتایج عملکرد به استانداری گزارش خواهد شد.
مدیرعامل شرکت از مروجین صرفه جویی در مصرف انرژی به عنوان سفیران انرژی وزرات نیرو یاد کرد و گفت: سفیران انرژی مسئولیت خطیری بر عهده دارند،آنان به عنوان نمایندگان وزارت نیرو به سازمان ها و اداره جات مراجعه کرده و مشاوره، توصیه و راهکارهایی در خصوص مدیریت بهینه برق ارائه می دهند.

حسین صبوری با اشاره به مسئولیت خطیر توزیع برق تهران بزرگ در تامین برق پایدار 5/4 میلیون مشترک گفت: 13 درصد مشترکین کل کشور در شهر تهران می باشند و با توجه به فرارسیدن فصل تابستان و افزایش دما و به طبع آن افزایش استفاده از سیستم های سرمایشی و نیز کمبود تولید نیروگاه های برق آبی، این شرکت در راستای عبور موفقیت آمیز از پیک تابستان 97 اقدام به انعقاد 3300 تفاهم نامه با مراکز تجاری، صنعتی، بیمارستان ها و دانشگاه ها کرده و در راستای این تفاهم نامه آموزش مدیریت مصرف بهینه انرژی در سطح وسیع صورت گرفته است.

او هدف این طرح را مدیریت صحیح مصرف انرژی، آموزش و اطلاع رسانی در زمینه بهینه سازی مصرف، اطلاع رسانی در خصوص نحوه صرفه جویی ذکر کرد و گفت: عمده مصرف کننده انرژی بار سیستم های سرمایشی سازمان ها و وزات خانه ها می باشد که اخیرا هیات دولت مصوبه ای تصویب کرد که سازمان های دولتی باید امسال نسبت به سال گذشته پیک بار مصرفی را 10 درصد کاهش دهند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ از مشترکان خواست تا با مصرف بهینه برق این شرکت را در مدیریت پیک بار تابستان 97 یاری نمایند.

گفتنی است مصوبات بخشنامه هیات وزیران بر هماهنگی موثر، نظارت دقیق و مستمر شرکت های توزیع بر اجرای برنامه های تعیین شده، تشکیل کارگروه ها، هماهنگی لازم با مسئولین استان در راستای حمایت های همه جانبه در جهت اجرای کامل مصوبه، تاکید دارد و از جمله موارد مورد ارزیابی، سیستمهای سرمایشی و روشنایی غیر ضروری دستگاه های اجرایی پس از پایان وقت اداری خاموش شده باشد، دمای محیط کار ادارات در مدت زمان کار اداری حداقل روی 25 درجه سانتیگراد تنظیم شده باشد، اطمینان از بمدار آمدن دیزل ژنراتور های کلیه ادارات، صنایع، کشاورزی و ... از ساعت 12 الی 18، و ... خواهد بود.

402

کد خبر: 957373

وب گردی

وب گردی