روسیه: خروج آمریکا دلیل بر قدرت نیست

نماینده روسیه در سازمان ملل متحد با انتقاد از خروج آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد این اقدام ایالات متحده را اقدامی ازسر ضعف قلمداد کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، رئیس کمیته امور بین الملل روسیه در سازمان ملل می گوید:"خروج ایالات متحده از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد نه از روی قدرت بلکه دلیل بر ضعف آمریکاست.

"کنستانتین کوزاچیف" گفت: "ورای این تصمیم هر آنچه که باشد، نمایشگر قدرت ایالات متحده نیست بلکه نشان دهنده ضعف است. گروه قوی که به حقانیت خود اذعان دارد، تلاش های خود را برای اثبات حقانیتش در هر وضعیتی ادامه خواهد داد حتی اگر در اقلیت مطلق باشد."

او اضافه کرد که روسیه همواره از مواضع خود در شورای امنیت سازمان ملل متحد و کمیسیون حقوق بشر و مجمع پارلمانی شورای اروپا دفاع می کند.

کوزاچیف افزود: "این سخنان از مقامات آمریکایی در شرایطی شنیده می شود که کودکان مهاجر در برابر چشمان حیرت زده جهانیان از آغوش والدینشان جدا میشوند.

این سخنان پس از آن گفته شد که "نیکی هیلی" نماینده ایالات متحده در سازمان ملل، روز سه شنبه اعلام کرد که آمریکا "به دلیل رفتار دوگانه اعضاء "از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد جدا می شود.

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد؛ سازمانی بین دولتی شامل 47 کشور است که به منظور ارتقا و حمایت از حقوق بشر در سراسر دنیا از سال 2006 تاسیس شده است.

کد خبر: 957374

وب گردی

وب گردی