اگر ایران ضعیف بود، آمریکا تا این حد دست و پا نمی‌زد

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: اگر ایران ضعیف بود، آمریکا تا این حد دست و پا نمی‌زد.

به گزارش ایسکانیوز، آیت الله علی خاتمی ظهر چهارشنبه در مراسم گرامی‌داشت روز جهادکشاورزی در محل سالن زیتون شهر زنجان با بیان اینکه در دنیای امروز شعار «مرگ بر آمریکا» جا افتاده است و مختص ایران نیست، افزود: اگر ایران ضعیف بود، آمریکا تا این حد دست و پا نمی‌زد. به تعبیر مقام معظم رهبری، آمریکا به این نتیجه رسیده است که در جنگ نظامی نمی‌تواند ما را شکست دهد، ولی در جنگ اقتصادی احساس امیدواری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه وجود ۲۲۰ هزار شهید نشان می‌دهد که ما بنا نداریم از اصول خود عقب‌نشینی کنیم، ادامه داد: وقتی جنگ شروع شد، داشته‌های کشور محدود بود و حتی پوکه‌های فشنگ هم از خارج می‌آمد ولی خوشبختانه در حال حاضر قدرت نظامی ما در رابطه با بحث دفاعی و بازدارندگی، آمریکا را به وحشت انداخته است.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان در ادامه با تاکید بر این‌که توجه به حفظ منابع خاک جدی‌تر باشد؛ چرا که خاک را نمی‌توان از بیرون وارد کرد و ارزشش از طلا بالاتر است، تصریح کرد: خوشبختانه امروز در زمینه تولیدات کشاورزی، زراعی، دامی و ... در کشور اقدامات بسیار بزرگی صورت گرفته است که امیدواریم این اقدامات تداوم داشته باشد.

خاتمی با یادآوری اینکه زنجان در خیلی از عرصه‌های مربوط به تولیدات کشاورزی سرآمد است، اظهار کرد: استان زنجان در تولید بسیاری از فرآورده‌های دامی و شیلات، همچنین فرآورده‌های زراعی و باغی در مقایسه با ۳۱ استان، سرآمد است.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با بیان اینکه یکی از افتخارات ما در حوزه جهادکشاورزی این است که نیروهای فعال در این عرصه همگی دانشمند و کاربلد هستند و از تجربیات گذشته بهره می‌گیرند، خاطرنشان کرد: یکی از نکات مهم در این عرصه، نبود محدودیت بودجه و تامین اعتبار در راستای تجهیز اراضی به سیستم آبیاری نوین است.

901

کد خبر: 957382

وب گردی

وب گردی