خودنمایی رونالدو در ویترین کتابفروشی ها

همزمان با بازی های جام جهانی فوتبال 2018 آثاری با موضوع فوتبال پشت ویترین کتابفروشی ها خودنمایی می کنند که آشنایی با این عناوین خالی از لطف نیست.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، تب داغ فوتبال جام جهانی ملت ها به دنیای ادبیات و نشر رسید و این بار با ابتکاری جالب ویترین برخی کتابفروشی ها با آثاری فوتبالی به استقبال کتاب دوستان آمد.

فوتبال بیش از هر ورزش دیگری اتفاقات زشت و زیبا را ترکیب و به مخاطبین ارائه می‌کند. ورزشی که شکارچیان زمان را یک‌شبه میلیونر می‌کند و این امکان را برای کودکان روستاهای کوچک و دورافتاده فراهم کند تا استعداد ذاتی خود را در صحنه جهانی ارائه کنند. و در این فرصت مغتنم معرفی کتاب هایی با موضوعات ورزشی و قهرمانان این عرصه بهانه خوبی برای مطالعه در اوقات بین دو نیمه فوتبال است.


«داستان جام جهانی» نوشته برایان گرانویل برای آشنایی با تاریخچه جام جهانی بهترین راهنما برای آشنایی با دوره‌های مختلف جام جهانی فوتبال است. علاوه بر این نظرات هوشمندانه نویسنده و بررسی همه مسابقات ادوار مختلف جام جهانی بر جذابیت این کتاب می‌افزاید.

«کریستیانو و لئو» نوشته جیمی برنز دیگر کتابی است که به سیر پیشرفت دو بازیکن افسانه‌ای فوتبال جهان می‌پردازد. رونالدویِ پرتقال و مسیِ آرژانتین در طول 15 سال گذشته برای به دست آوردن عنوان بهترین بازیکن جهان با هم به رقابت پرداخته‌اند. از دیدگاه برنز این دو اعجوبه فوتبال در سال‌های پایانی حرفه‌شان در تلاش هستند به رکورد دیه‌گو مارادونا برسند که در سال 1986 به تنهایی موفق شد آرژانتین را به مقام قهرمانی این جام در مکزیک برساند.

«فکر می‌کنم پس بازی می‌کنم» نوشته آندره‌آ پیرلو، بازیکن افسانه‌ای ایتالیا است. بازیکنی که 12 سال پیش و در جام جهانی آلمان اولین پنالتی مسابقه فینال بین فرانسه و آلمان را زد و ایتالیا به قهرمانی جام رسید. او در کتابش می‌نویسد: «نفس عمیقی کشیدم. نفس را من کشیدم اما آن نفسِ کارگری بود که تلاش می‌کرد حقوقش را تا پایان ماه حفظ کند، نفس تاجری پولدار، یک معلم، دانش‌آموز، و تبعیدی‌های ایتالیایی که توانستند در بازی‌های جام جهانی کنار تیم باشند. در آن لحظه من جای همه آن‌ها بودم

جام جهانی مهم‌ترین رخداد موجود در زندگی یک فوتبالیست است. سودی حدود 3 میلیارد دلار از بازی‌های جام جهانی به دست می‌آید که این مقدار در سال 2014 در برزیل به حدود 5 میلیون دلار نیز رسیده است. « فروپاشی فیفا» نوشته دیوید کان درباره پولشویی در فیفا به مدیریت سپ بلاتر است. موضوعی که در سال 2015 جهان فوتبال را تحت تأثیر قرار داد و کارمندان عالیرتبه فیفا به اتهام دریافت رشوه، درخواست میزبانی جام جهانی، و حق پخش بازی‌های فوتبال در 20 سال پیش از آن دستگیر شدند.

«پسران بد فوتبال» نوشته جان فیلیپس با ترجمه وحید نمازی مجموعه‌ای تمام رنگی از فوتبالیست‌هایی که روزی «پسر بد» بودن را تجربه کرده‌اند و کتاب قصه‌ی این پسران و اشتباهاتشان را بیان می‌کند. از مارادونا و زیدان و اریک کانتونا گرفته تا گتوزو و سوارز، پل گاسکویین و چیلاورت و اولویر کان و وین رونی و دیگر فوتبالیست‌های بزرگ تاریخ فوتبال در این کتاب گردهم آمده اند.

«دیوید بکام» به قلم دیوید بکام و با ترجمه مشاالله صفری و طاها صفری دربردارنده روزهای پر فراز و نشیب زندگی این قهرمان باشگاه انگلستان است.

«قصه شگفت انگیزلئو مسی» نوشته مایکل پارت با ترجمه ماشاالله صفری است و زندگی‌نامه‌ی لیونل مسی، ستاره‌ی آرژانتینی که از خیابان‌های شهر فقیر نشین روزاریو به نیوکمپ بارسلون رسید و پنج بار برنده‌ی توپ طلا شد. کتاب بیشتر راوی دوران کودکی اوست.

کتاب «کریستیانو رونالدو» نوشته گوئیم بالاگو با ترجمه آرمین زمانی درباره زندگی نامه کریستیانو رونالدو مهاجم تیم پرتغال است و مطالعه آن می تواند برای دوستداران به فوتبال جالب باشد.

«ژوزه مورنیو» نوشته رابرت بیزلی با ترجمه امیرحسین فاضلی مقدم ماجرای زندگی آقای خاص از مترجمیِ بابی رایسون تا نیمکت اولدترافورد است. کسی که در سال ۲۰۱۵ در جشن صد سالگی فدراسیون فوتبال پرتغال به پاسِ افتخارآفرینی هایش، جایزه مربی قرن به او عطا شد.

«هنرمند» نوشته آندرس اینیستا با ترجمه ماشاءالله صفری زندگی‌نامه خودنگاشت آندرس اینیستا بازیکن سرشناس تیم ملی اسپانیا است. او در سطح ملی بیش از ۱۰۰ بازی انجام داده و دوبار قهرمان جام ملت‌های اروپا شده است. در سال ۲۰۱۰ گل قهرمانی اسپانیا در فینال جام جهانی را به ثمر رساند. توانایی بازی او در همه جای زمین، به همراه فروتنی و تواضع ذاتی او، باعث شده تا القابی مانند جادوگر (El Ilusionista)، ضدستاره (El Anti-Galáctico) و جدیدترین آنها «سن آندرس» (San Andrés)، به او داده شود. یکی دیگر از معروف‌ترین القاب آندرس اینیستا «طفل معصوم» است.

«پسری که کهکشانی شد» نوشته تام ای الفید با ترجمه ماشاالله صفری قصه‌ی زندگی پسر بچه‌ای ولزی که از مسیری سخت تبدیل به گران قیمت‌ترین بازیکن جهان شد. زندگی‌نامه‌ی گرت بیل، ستاره‌ی کهکشانی تیم رئال مادرید که در سال‌های اخیر افتخارات زیادی را همراه با تیم‌اش به دست آورده است.

«نیمار پسری از برزیل» آخرین کتاب از سه‌گانه‌ی مایکل پارت است. این کتاب زندگی‌نامه‌ی پسر برزیلی که حالا یکی از بهترین مهاجمان دنیا است.

پویش کتابخوانی «بخون، قهرمان‌شو»

همچنین مسابقه کتابخوانی «بخون، قهرمان‌شو» از 20 خرداد ماه با محوریت کتاب «جام‌جهانی در جوادیه» نوشته داوود امیریان درحال برگزاری است و تا اواسط مردادماه سال جاری ادامه خواهد داشت.
علاقمندان برای شرکت در این مسابقه می‌توانند با مراجعه به سایت این پویش در این مسابقه کتابخوانی شرکت کنند و از 500 جایزه ویژه این مسابقه شامل 25 دوربین عکاسی، 25 دوچرخه، ۲۵ پیراهن تیم‌ملی فوتبال با امضای یکی از ملی‌پوشان، 90 بن خرید کتاب، 250 شارژ 100 هزارتومانی، 100 بسته اینترنت یکساله همراه اول و البته 5 جایزه 10 میلیون تومانی یا پنج سفر به لبنان (جوایز پایانی و به انتخاب برندگان) بهرمند شوند.

این پویش با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و قابل اعتماد بودن نوجوانان با همکاری مرکز اوج کودک و نوجوان، مستند مسابقه فاز، فدراسیون فوتبال، انتشارات قدیانی، شبکه امید، شبکه دو، ستاره اول، مرکز رسانه‌ای شیرازه، مسابقه تلویزیونی فرمانده، قرارگاه جهاد فرهنگی حنیف و اپلیکیشن طاقچه ویژه نوجوانان برپا شده و علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقه می­توانند به سایت این پویش به نشانی www.ghahremansho.ir مراجعه کنند.

502

کد خبر: 957409

وب گردی

وب گردی