دانشگاه آزاد محرک افزایش کیفیت در دانشگاه‌های دولتی است

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: دانشجویان دانشگاه آزاد به دلیل اینکه نسبت به دانشجویان دیگر دانشگاه‌ها از انگیزه بسیار بالاتری برخوردارند، بنابراین می توانند در حمایت از شرکت های دانش بنیان موفق تر عمل کنند.

ابوالفضل حسن بیکی، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز با اشاره به اقداماتی که باید در راستای حل معضلات موجود در کشور به کار گرفته شود، گفت: با توجه به اینکه ایران به عنوان کشور باسوادی تلقی می شود، بنابراین بهترین راه حل برون رفت از مشکلات موجود در کشور می تواند استفاده همه جانبه از شرکت های دانش بنیان باشد.

او در ادامه بیان کرد: شرکت های دانش بنیان به دلیل وجود بیش از 10 میلیون جوان باسواد در کشور می توانند از نظر علمی پاسخگوی نیازهای امروز و فردای کشور ایران باشند.

حسن بیکی با اشاره به اینکه در مجلس تمام توان خود را جهت تقویت شرکت های دانش بنیان به کار گرفته ایم، اظهار داشت: تولید کالای ایرانی از طریق جوانان ایرانی ضمن اینکه باعث افزایش کیفیت کالای داخلی نسبت به کالای خارجی می شود، به طور حتم از استاندارد ویژه ای هم برخوردار خواهند شد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه در حال حاضر نمی توان تفکیکی را مابین دانشگاه آزاد و نیز دولتی قائل شد، افزود: برخی از جوانان حاضر در این شرکت ها برای دانشگاه های دولتی و نیز برخی دیگر برای دانشگاه آزاد هستند، به همین دلیل نمی توان تفکیکی را برای آنها قائل شد اما از دوران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و نیز زمان راه اندازی دانشگاه آزاد شاهد رقابت سالم در این دانشگاه هستیم که این امر باعث شده تا دانشگاه های دولتی هم نسبت به تولید علم و ثروت کوشا شوند.

او خاطرنشان کرد: دانشجویان دانشگاه آزاد به دلیل پرداخت هزینه برای تحصیل خود نسبت به دانشجویان دانشگاه سراسری از انگیزه بیشتری برخوردارند که این موضوع منجر شده تا دانشجویان قادر به کسب موفقیت های بیشتری نسبت به دانشگاه دولتی باشند.

حسن بیکی گفت: پرداخت هزینه از سوی دانشجویان دانشگاه آزاد یک نوع تجارت تلقی می شود که درصدد هستند تا از آن محل جهت تجارت مثبت استفاده کنند، بدین معنا که می خواهند هزینه هایی را که انجام داده اند را از طریق درآمد به دست آورند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد: دانشجویان دانشگاه آزاد به دلیل اینکه نسبت به دانشجویان دیگر دانشگاه‌ها از انگیزه بسیار بالاتری برخوردارند؛ بنابراین می توانند در حمایت از شرکت های دانش بنیان موفق تر عمل کنند و از طرفی هم تربیت دانشجویان دانشگاه آزاد در بخش خصوصی سازی و نیز تولید ملی می تواند بسیار موثر واقع شود.

401

کد خبر: 957424

وب گردی

وب گردی