نگاه کارگزاران باید اصلاح شود

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: اولین کاری که باید کارگزاران نظام جمهوری اسلامی انجام بدهند این است که نگاهشان را اصلاح کنند.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در دیدار فرماندار جدید شهرکرد و رؤسای جدید اداره زندان‌های استان و بانک ملت با بیان اینکه بین نظام ولایی با نظام طاغوتی تفاوت است، اظهار داشت: قرآن کاملا نظام ولایی را از نظام طاغوتی جدا کرده است و فرموده که در نظام طاغوتی، طاغوت حاکم است و کاری به خدا و دین و امر آسمانی ندارند اما در نظام ولایی خدا حاکم است و بندگان صالح و مخلص خدا گرداننده امور جامعه‌اند.

وی با بیان اینکه امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری امروز همه هَمّ و غم شان خدا و دین خداست، افزود: اگر انسان تحت ولایت خدا قرار گرفت و فهمید که در نظامی دارد کار می‌کند که تحت ولایت خداست طبعا خداوند متعال آن‌ها را از ظلمات و تاریکی‌ها و تیرگی‌ها، فساد، بد رفتن‌ها، بد تصمیم گرفتن‌ها و بد عمل کردن‌ها حفظ می‌کند و به نور واردشان می‌کند و در مسئله نورانیت و ایمان و تقوا قرار می‌گیرند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: اولین کاری که باید کارگزاران نظام جمهوری اسلامی انجام بدهند این است که نگاهشان را اصلاح کنند و نگاهشان به خودشان نباشد بلکه به خدا باشد و داده‌ها را داده‌ خدا بدانند و خودشان را به خدای متعال بسپارند.

نکونام خاطرنشان کرد: آمار خدمات اجتماعی که بانک ملت دادند قابل توجه و خوب بود که یک بانک اینگونه خدمات مهم اجتماعی و رفاهی و گره گشایی انجام بدهد اما نکته مهم این است که در کنار این کارهای بسیار مهم و خدمت رسان آن کار اصلی هم مورد توجه باشد.

وی گفت: سرمایه ملت دست بانک است تا مشکل اقتصادی کشور را حل کند، بانک‌ها الان مشکل اقتصادی خودشان را حل می‌کنند و مشکل اقتصادی کشور را حل نمی‌کنند و این جفا است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: این سرمایه عظیم برای این است که تولید و اشتغال فعال و اقتصاد رونق پیدا کند و تسهیلات و رفاه برای مردم به وجود بیاید و گره از کارهای اجتماعی جامعه گشوده شود.

نکونام افزود: این به معنای نادیده گرفتن آن خدمات نیست، این خدمات خیلی ارزشمند است اما آن کار اصلی که مهم است و نباید مورد غفلت قرار بگیرد این است که بانک‌ها هرچه می‌توانند در مسئله تولید، اشتغال، گره گشایی از مسائل اقتصادی و گرفتن دست آن‌هایی که می‌خواهند واقعا گره از جامعه بگشایند و نیازمند هستند، پشتیبان باشد و بازوی آن‌ها باشد و کمکشان کند تا چرخ اقتصاد جامعه به حرکت دربیاید.

وی گفت: الان بزرگترین مشکل ما در کشور همین است که متاسفانه عده‌ای از مدیران اقتصادی، آن مدیران اقتصادی‌ای که باید در تراز جمهوری باشند نیستند و الان یکی از مشکلات بزرگ امروزمان در همین مقطع مشکلات اقتصادی است که گریبان جامعه را گرفته و هر روز به اشکال مختلف مسئله‌ای به وجود می‌آید.

وی ادامه داد: علت عمده این مشکلات همین بی‌تدبیری‌ها است، بعضی‌ها تدبیر درست و نگاه‌های درست ندارند و نگاه گره گشایانه ندارند که باید به این مسائل ورود جدی پیدا کنند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در زندان‌ها مسئله مهم اصلاح و تربیت مسئله اساسی است که روی اصلاح و تربیت واقعا عمیق کار شود چرا که معمولا زندانی بله قربان گو است و در این راستا کار عمقی انجام دادن خیلی مهم است، واقعا در زندان‌ها از این فرصت استفاده شود و کار عمقی، نهادینه شدن این معارف در وجود افراد و باورها را تغییر دادن، باور ایمانی، فکری و اعتقادی افراد را تغییر دهیم و اصلاح کنیم.

901

کد خبر: 957492

وب گردی

وب گردی