پاسخ صریح ظریف به پمپئو

وزیر امور خارجه ضمن پاسخ گویی به شروط 12 گانه وزیر خارجه آمریکا، اهم مطالبات دولت و ملت ایران را از دولت آمریکا بیان کرد.

به گزارش ایسکانیوز،محمد جواد ظریف در مقاله ای با عنوان "سیاست خارجی آمریکا در بحران" با اشاره به خروج این کشور از بسیاری از توافقات بین المللی افزود: وزیر خارجه آمریکا در حالی برای مذاکره و تفاهم با ایران شرط تعیین می‌کند که جامعه بین‌المللی به اصل امکان مذاکره و تفاهم با دولت کنونی ایالات متحده برای هر موضوعی تردید جدی دارد.

وی گفت: آمریکا در حالی از برجام خارج شد که این توافق در قطعنامه‌ای به پیشنهاد آن دولت و تصویب تمامی اعضای شورای امنیت به تعهد بین‌المللی تبدیل شده، بنابراین چگونه می‌تواند توقع داشته باشد دوباره با آن دولت مذاکره شود؟

وزیر خارجه با ارائه فهرست کوتاهی از مطالبات ایران از آمریکا تاکید کرد: واشنگتن باید سیاست‌های تجاوزکارانه اقتصادی خود در 4 دهه گذشته علیه مردم ایران را متوقف، تحریم‌های ظالمانه و گسترده مستقیم و فرامرزی علیه ایران را باطل و خسارات عظیم بر ملت و اقتصاد ایران را جبران کند.

ظریف در پایان خاطر نشان کرد: کاخ سفید باید به سیاست‌ها و اقداماتی که به ایجاد داعش و سایر گروه‌های افراطی منجر شد پایان دهد و متحدین منطقه‌ای خود را وادار کند حمایت‌های مالی، تسلیحاتی و سیاسی از گروه‌های افراطی در منطقه و جهان را متوقف کنند. وزیر خارجه افزود: دولت آمریکا باید رژیم اشغالگر و متجاوز صهیونیستی را به خلع سلاح اتمی وادار کند.

301

کد خبر: 957507

وب گردی

وب گردی