داماد ترامپ با ولیعهد سعودی دیدار کرد

مشاور و داماد رییس جمهوری آمریکا و هیات همراه، جهت هماهنگی در مورد طرح معامله قرن با ولیعهدعربستان دیدار کردند.

به گزارش ایسکانیوز،«جرد کوشنر» داماد و مشاور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و «جیسون گرینبلات» فرستاده آمریکا در امور صلح خاورمیانه، با «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان سعودی دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کوشنر و گرینبلات در ریاض با بن سلمان دیدار و درباره اوضاع فلسطین و اسرائیل و حمایت از غزه و روابط دو جانبه آمریکا و عربستان صحبت کردند.

گفته می‌شود فرستادگان رئیس جمهور آمریکا درباره طرح «معامه قرن» که احتمالا بزودی از جانب دولت آمریکا اعلام می‌شود، گفت‌وگو کرده‌اند؛ طرحی که حتی تشکیلات خودگردان فلسطین نیز از آن راضی نیست زیرا قدس را پایتخت فلسطین نمی‌داند و حقی برای آوارگان قائل نیست که به کشورشان بازگردند.

روز قبل از این هم کوشنر و گرینبلات به «اردن» رفتند و با عبدالله دوم دیدار کردند.

طبق گزارش‌های خبری، دیدارهای اخیر فرستادگان ترامپ در منطقه، برای هماهنگی منطقه‌ای قبل از اعلام عمومی طرح «معامله قرن» است.

معامله قرن یا توافق نهایی، طرحی به پیشنهاد دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی و حمایت عربستان، برای پایان منازعه اسرائیل با فلسطین و مقدمه‌ای برای عادی‌سازی روابط عربی اسرائیلی است.

در این طرح و مذاکرات بعدی، مسئله آوارگان با «وطن جایگزین» در خارج از فلسطین اشغالی حل و «حق بازگشت» آوارگان فلسطینی به کشورشان برای همیشه لغو می‌شود.

بر اساس این طرح دولت فلسطین در نوار غزه و صرفا در مناطق الف و ب و بخش‌هایی از منطقه ج کرانه باختری تشکیل و وضعیت نهایی قدس و بازگشت آوارگان به مذاکرات بعدی موکول می‌شود و در گام آخر، مذکرات «صلح» میان رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی به رهبری عربستان سعودی آغاز می‌شود.

پیشتر اردن از اینکه نقش او در این طرح کمتر دیده شده و عربستان بدون مابه‌ازاء در حال دادن امتیازهای بزرگ از جانب فلسطینی‌ها و جهان عرب و اسلام به رژیم صهیونیستی است، ناراضی بود.

کد خبر: 957523

وب گردی

وب گردی