بازسازی فرهنگ روابط استاد و دانشجو، کار بسیج اساتید است

رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی بر لزوم استفاده از استادان متخصص در اجرای پژوهش‌های کاربردی تأکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز، عبدالرضا مظاهری اظهار کرد: «بسیج اساتید در رشد علمی و فرهنگی دانشگاه نقش مؤثری دارد. هدف‌گذاری‌های تعیین شده در انقلاب اسلامی و سال‌های پس از آن، سمت و سوی حرکت بسیج اساتید را نشان می‌دهد. زیرا این نهاد استادان دارای تخصص را در زمینه‌های مختلف شناسایی می‌کند.»

مظاهری افزود: «تأکیدهای رهبری برای جذب حداکثری، راهبرد بسیج اساتید است که بر مبنای آن، استادان متخصص کنار هم جمع شده و به تحقیق و پژوهش می‌پردازند؛ این فرآیند در قالب حلقه‌های صالحین و حلقه‌های علمی بین استادان و دانشجویان دکتری محقق می‌شود.»

رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی خاطرنشان کرد: «دانشگاه آزاد در حال اجرای طرح آمایش است که بر اساس آن موضوعات مختلف بر اساس تخصص استادان هر دانشکده تقسیم‌بندی می‌شود و موضوعات در شورای علمی گروه‌ها بررسی می‌شود. بسیج اساتید نیز در این راستا حرکت می‌کند. به عبارت دیگر موضوعات درون حلقه‌های علمی بسیج اساتید طرح می‌شود و دانشجو پایان‌نامه را در همین موضوعات با استاد موردنظر خود کار می‌کند.»

وی با تاکید بر لزوم بازسازی فرهنگ روابط استاد و دانشجو، نقش بسیج اساتید در این زمینه را مهم ارزیابی و بیان کرد: «با توجه به اینکه هر دانشکده دارای رئیس بسیج اساتید است برای حرکت در این مسیر برنامه‌های مشخصی در هر دانشکده تدوین شده است. به عبارت دیگر بر اساس توانمندی‌ها و حوزه فعالیت هر دانشکده، همایش‌ها و سخنرانی‌های مشخصی تدارک دیده شده است.»

این مسئول ادامه داد: «برای نمونه در دانشکده هنر واحد تهران مرکزی همایش خیمه‌های عاشورایی برگزار می‌شود. در نتیجه دانشجویان هنرهای نمایشی از آن استقبال می‌کنند، چون در راستای تخصص آنان است. این برنامه‌ریزی باعث جذابیت موضوعات و برنامه‌ها برای دانشجویان خواهد شد.»

کد خبر: 957542

وب گردی

وب گردی