ایران با تایوان و کره جنوبی تفاهم‌نامه ادبی امضا کرد

ایران با رؤسای نمایشگاه‌های کتاب سئول و تایوان برای گسترش مبادلات فرهنگی و واگذاری غرفه‌های نمایشگاهی به مفاهمه رسید.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، در حاشیه دومین روز از برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب سئول نسخه نهایی تفاهم نامه همکاری مشترک بین ایران و کره جنوبی امضاء شد.

بر اساس این تفاهم نامه که بین نمایشگاه کتاب سئول و نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران امضاء شد، دو طرف غرفه‌ای را به مساحت 18 متر مربع در مدت 3 سال به‌صورت رایگان در اختیار یکدیگر قرار می دهند.

در ادامه این تفاهم نامه زمینه همکاری ناشران دو کشور با یکدیگر نیز اشاره‌شده و طرفین متعهد شدند تا امکاناتی را برای کمک به ناشران دو کشور در اختیار قرار دهند. در انتهای این تفاهم نامه اشاره‌شده برای 3 سال دیگر نیز قابل تمدید است.

در سی ویکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برای نخستین بار هیئت 5 نفره ای از کره جنوبی شرکت کرده بودند و جزئیات این تفاهم‌نامه در آن زمان به تائید دو طرف رسیده بود.

همچنین در این مراسم حضور نمایشگاه کتاب سئول به‌عنوان شهر مهمان نمایشگاه کتاب تهران و حضور ایران به‌عنوان مهمان ویژه در نمایشگاه کتاب کره جنوبی موردبررسی قرار گرفت و قرار شد در آینده نزدیک پاسخ داده شود.

در دیدار مسئول غرفه ایران با جیمز چاو، رئیس نمایشگاه کتاب تایوان که در محل غرفه ایران در نمایشگاه کتاب سئول صورت گرفت، تفاهم اولیه برای تبادل غرفه رایگان و حضور در نمایشگاه دو کشور حاصل شد. این دیدار صبح امروز در محل غرفه ایران در نمایشگاه کتاب سئول انجام شد.

مراد خزایی مسئول غرفه ایران در خصوص این توافق اولیه گفت: با گفت‌وگوهای صورت گرفته قرار شد دو کشور در نمایشگاه‌های کتاب یکدیگر حضور یابند. بر این اساس هر دو طرف غرفه ای به مساحت 18 مترمربع را به صورت رایگان در اختیار یکدیگر قرار می دهند. مسئول غرفه ایران در ادامه گفت: بر اساس توافق صورت گرفته این تفاهم‌نامه در نمایشگاه کتاب فرانکفورت که از تاریخ 18 تا 22 مهر برگزار می‌شود به امضاء دو طرف می‌رسد.

در این دیدار رئیس نمایشگاه کتاب تایوان گفت: مردم تایوان به ایران و فرهنگ ایرانی که قدمت بسیاری دارد علاقه‌مند‌ند. وی در ادامه ابراز امیدواری کرد: امیدوار است این توافق زمینه‌ای برای گسترش بیشتر مبادلات فرهنگی بین دو کشور باشد.

نمایشگاه کتاب تایوان از تاریخ 12 تا 17 فوریه (23 تا 28 بهمن) برگزار می‌شود. آلمان مهمان ویژه این دوره از نمایشگاه است.

500

کد خبر: 957588

وب گردی

وب گردی