هشت مورد قتل عمد در استان آذربایجان شرقی

دادستان تبریز با بیان این‌که در سالجاری هشت مورد قتل عمد در استان داریم، گفت: سه مورد آدم‌ربایی نیز در استان به ثبت رسیده که در دادگاه کیفری در دست بررسی است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دادگستری آذربایجان شرقی، موسی خلیل‌اللهی در نشستی با اصحاب رسانه‌ی استان گفت: آذربایجان شرقی به عنوان استان امن در کشور و کلانشر تبریز نیز امن‌ترین بین کلانشهرها شناخته شده که در این رابطه "نبود جرایم خشن" مورد توجه قرار می‌گیرد که آمار آن در استان و در شهر تبریز در میزان حداقل قرار دارد.

وی با اشاره به ۱۰ اتهام اصلی در استان تاکید کرد: توهین به اشخاص عادی، ضرب و جرح عمدی، تصادفات رانندگی، تهدید، کلاهبرداری، سرقت، خیانت در امانت و نگهداری مواد مخدر به ترتیب از جمله‌ی این اتهامات است.

دادستان تبریز با اشاره به وقوع ۲۰ مورد قتل در استان و با تاکید بر این‌که چهار مورد قتل عمد شناخته نشده است، افزود: برای یک مورد از ۱۶ قتل عمد حکم قصاص صادر شده و ۱۰ پرونده نیز در دادگاه کیفری بوده و مابقی پرونده‌ها در دادسرا در دست بررسی است.

وی با بیان این‌که در سالجاری هشت مورد قتل عمد در استان داریم، گفت: سه مورد آدم‌ربایی نیز در استان به ثبت رسیده که در دادگاه کیفری در دست بررسی است.

خلیل‌اللهی با بیان این‌که در سال گذشته دو مورد اسید پاشی در استان داشتیم، افزود: در سه ماهه اول سال‌جاری نیز دو پرونده در این رابطه به ثبت رسیده و اکنون مجموع پرونده‌های اسید پاشی در دادسرا در دست بررسی است.

وی رسیدگی به جرایم خشن را از اولویت‌های دادگستری استان دانست و افزود: این پرونده‌ها به سرعت مورد بررسی قرار می‌گیرند و به همین جهت این جرایم در استان در حداقل قرار داشته و این موضوع آرامش شهروندان و همچنین اعتماد به سرمایه گذاری در استان را به دنبال دارد.

وی با تاکید بر صیانت از حقوق عامه‌ی مرد در بحث منابع آبی و پلمپ چاه‌های غیرمجاز، گفت: تاکنون ۵۵ حلقه چاه پر شده، ۱۷ چاه پلمپ شده و همچنین ۴۰ چاه غیرمجاز نیز در دست پلمپ است.

دادستان تبریز با اشاره به این‌که استانداردسازی آسانسورها نیز در دستور کار قرار گرفت و اکنون شاهد نتایج مثبت در این زمینه هستیم، افزود: ۱۳۴۴ مورد آسانسورهای مجتمع های مسکونی بازرسی شده و آسانسورهای ۴۹ مجتمع پلمپ شد. در بازرسی از ۶۱۶ مجتمع تجاری نیز آسانسور ۱۰ مجتمع پلمپ شد و همچنین در بازرسی از ۴۸۴ مجتمع پزشکی آسانسورهای ۴ مجتمع پلمپ شد.

وی از پاکسازی ویلاهای حریم مهرانه رود به طول چهار کیلومتر خبر داد و گفت: ویلاهای احداث شده در محدوده‌ی مجموعه تاریخی خلعت پوشان نیز به طول یک کیلومتر پاکسازی شده و این روند ادامه می‌یابد تا ویلاهای احداث شده در این مسیر به کلی پاکسازی شوند.

خلیل‌اللهی در رابطه با پرونده‌های ارتشاء و اختلاس نیز گفت: ۱۰ پرونده مهم ارتشا و اختلاس در دادسرای مرکز استان در حال بررسی است که ارزش ریالی این پرونده‌ها برابر با ۳۵۸ میلیارد تومان است. این موضوع صرفا در مرحله اتهام و بررسی قرار دارد و کیفرخواستی در این رابطه صادر نشده است.

901

کد خبر: 957647

وب گردی

وب گردی