مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی برای تحقق دانشگاه تمدن‌ساز عزم جدی دارند

مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت سالگرد شهادت شهید چمران و روز بسیج اساتید، سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر ری بود.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر محمود هاشمی مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ما شهید چمران را با جهاد و مبارزه بیشتر می شناسیم در حالی که این عارف مجاهد در عین حال که یک نظامی کامل بود، یک دانشمند برجسته هم بود.

وی افزود: فصل مشترک فعالیت های شهید چمران در عرصه های سیاسی و حکومتی، جهاد و مبارزه و علم و دانش، کار را برای خدا انجام دادن و رضایت امام امت را در پی داشتن، بود. همچنان که منصب وزارت، نمایندگی مجلس، نمایندگی امام و امثال کوچکترین تغییری در رفتار آن عارف مجاهد نگذاشت.

هاشمی با اشاره به مسائل سیاسی روز اظهار داشت: کسانی علیرغم اینکه امامین انقلاب بارها اعلام کردند امریکا قابل اعتماد نیست، دنبال این بودند تا با برجام این نظریه متقن را رد و مردود اعلام کنند و توفیق پیدا نکردند. در اوایل انقلاب اگر شهید چمران نبود، بسیاری از سلحشوران و افسران متدین ازجمله شهید صیاد شیرازی را مجازات می‌کردند.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اهمیت دانشگاه در آینده کشور ادامه داد: امام راحل فرمودند مقدرات این مملکت دست دانشگاهیان است لذا اهمیت دانشگاه بسیار بالاست و از مهمترین رسالت‌های دانشگاه و خصوصاً دانشگاه اسلامی در منظومه فکری امامین انقلاب، انسان سازی، قطع وابستگی و استقلال کشور، حفظ و تداوم انقلاب اسلامی.

وی افزود: اگر در دانشگاه به گونه‌ای پیش رفتیم که خروجی آن بشود امثال احمدی روشن‌ها، آن وقت می‌توانیم ادعا کنیم که دانشگاه اسلامی داریم و دانشجو و نخبه در طراز انقلاب اسلامی تربیت می‌کنیم.

هاشمی در ادامه با اشاره به اهمیت نگاه اسلامی در علوم انسانی اظهار داشت: بعضاً در دانشگاه‌ها تعارضی بین علوم انسانی با آموزه‌های دینی و قرآنی دیده می‌شود. گسترش اندیشه‌های غربی در علوم انسانی، کار تربیت اسلامی را سخت و بعضاً ناممکن می‌کند. اگر دانشجوی جوان را دست چنین استادی بدهیم، بافت و ساخت فکری او را همان طور که متناسب با باورش است، می سازد. این ارزشی ندارد و درست نیست.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: وابستگی یا‏‎ ‎‏استقلال کشور تابع تربیت‌های‏‎‎‏دانشگاهی یک کشور است. یکی از مهمترین ارکان استقلال و پیشرفت کشور، تولید علم در همه ابعاد آن خصوصاً علوم انسانی است. باید علوم انسانی بر مبانی قرآنی پایه گذاری شود. توجه به آموزه های قرآنی و ابتناء نظریه های مربوط به علوم انسانی بر قرآن نه تنها ممکن بلکه برای رسیدن به دانشگاه اسلامی بسیار ضروری است.

وی افزود: اگر بگوییم تبعیت از نظریه های غربی یک برنامه استعماری است که توسط کشورهای غربی طراحی شده، گزاف نگفته ایم و طبق فرمایش مقام معظم رهبری از ابعاد و لایه های پنهان و عمیق تهاجم فرهنگی است.

هاشمی ادامه داد: اگر دانشگاه ما مستقل نباشد، اگر منظومه فکری دانشگاهیان انطباق حداکثری با مبانی قرآنی و دینی نداشته باشد، وابسته به مادیات خواهند شد. رفتار و گفتار و نظرات آنها تابع منافع آنها خواهد بود. آن وقت نتیجه دانشگاه ما می‌شود مثل این 100 نفری که درخواست مذاکره بی‌قید و شرط با رئیس جمهور آمریکا می‌کنند. دیگر استقلالی وجود نخواهد داشت. من همین جا عرض کنم به این عریضه نویسان خارج نشین، شما چه کاره این انقلاب، نظام و ملت هستید که درخواست مذاکره می کنید؟ اگر اجیرشده غربگرایان داخل برای استمرار مذاکرات هستید، بدانید اگر چه این مردم از عملکرد دولت گلایه دارند اما پای نظام و انقلاب ایستاده‌‌اند و خواهند ایستاد.

هاشمی با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) درباره نفوذ در دانشگاه‌ها گفت: انحراف اساتید‏ ‎در ‎‏دانشگاه انحراف فرد نیست، انحراف یک ‎گروهی است که می خواهند مملکت را اداره کنند. انحراف یک استاد گاهی‏‎ ‎‏به انحراف یک کشور هم منجر می شود. از اوایل انقلاب تاکنون در هر عرصه ای که اقشار مختلف بسیج یرای حل مسائل و مشکلات کشور وارد شدند با روحیه جهادی و انقلابی که داشتند غیرممکن ها را ممکن ساخته و رسالت های محوله را تحقق بخشیدند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از افتخارات بسیج اساتید در دوره جدید انطباق حداکثری برنامه های پیش رو با انتظارات رهبر معظم انقلاب است. رویکرد حل المسائلی اولویت ما در دانشگاه هاست. آقا در دیدار رمضانی فرمودند مسئولان برای شناسایی و حل مسائل و مشکلات کشور به درب خانه دانشمندان بروند اما حقیر عرض می کنم ظرفیت عظیم اساتید انقلابی در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی دارد برای حل مسائل و مشکلات کشور خصوصاً مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دولت و سایر دستگاه ها را کمک کند.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در پایان اظهار داشت: امروز عزم جدی در مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی جهت تحقق و نهادینه کردن ارزشهای انقلاب و حرکت به سمت دانشگاه تمدن ساز و برخورد با انحرافات در ابعاد مختلف وجود دارد. امیدواریم بتوانیم منویات امامین انقلاب را که مهمترین آن تربیت دانشجوی انقلابی و امیدوار و در طراز انقلاب اسلامی است، تحقق ببخشیم.

کد خبر: 957870

وب گردی

وب گردی