ایسلند بزرگترین مصرف کننده داروهای ضد افسردگی است

آمارهای موجود سلامت در سازمان OECD بیانگر این مطلب است که ایسلند، استرالیا و کانادا در صدر مصرف کنندگان داروهای ضد افسردگی در کشورهای ثروتمند قرار دارند.

به گزارش ایسکانیوز، روانشناسان و جامعه شناسان بر این باور هستندکه افسردگی مهم ترین عامل اصلی خودکشی است. مطالعات نشان داده است افرادی که دارای افسردگی های نهان هستند، 40 برابر بیشتر از افراد معمولی خود را می کشند.

با توجه به افزایش تجویز داروهای ضد افسردگی در کشورهای ثروتمند جهان و بی توجهی پزشکان نسبت به عواقب تجویز این داروها ،میزان بیماران افسرده را در این جوامع افزایش داده است.

براساس گزارش های موجود در برخی از کشورهای عضو سازمانOECD، به ازای هر 10 نفر بزرگسال برای یک نفر داروی افسردگی تجویز شده است.
نتایج پژوهش ها و تحقیقات سازمان همکاری اقتصادی و توسعه ،OECD (سازمان همکاری اقتصادی و توسعه ، Organisation for Economic operation and Development) نشان می دهد که مصرف داروهای ضدافسردگی توسط مردم در کشورهای ثروتمند به ویژه ایسلند، استرالیا و کانادا به طور قابل ملاحظه ای افزایش یافته است .

نتایج پژوهش ها و تحقیقات سازمان همکاری اقتصادی و توسعه نشان می دهد که مصرف داروهای ضدافسردگی توسط مردم در کشورهای ثروتمند بویژه ایسلند، استرالیا و کانادا به طور قابل ملاحظه ای افزایش یافته است

بر اساس این گزارش علیرغم کاهش مصرف دارو های افسردگی در بین مردم کره جنوبی نسبت به مردم سایرکشورها ،میزان خودکشی این مردم در میان کشورهای اعضای OECD بیشتر است.

نتایج مطالعات نشان می دهد نشان می دهد که داروهای ضد افسردگی در کاهش خودکشی مفید هستند. به عنوان مثال، این نظرسنجی نشان داد که ایسلند بزرگترین مصرف کننده داروهای ضد افسردگی است و از هر هزار نفر 118 نفر از دارو های ضد افسردگی استفاده می کنند پس از ایسلند ،استرالیا با 98نفر در هر هزار نفر ، پرتغال با 88 نفر در هر هزار و کانادا با 83 نفردر هزار رتبه های بعدی را دارند.

سازمان OECD از دولت کره جنوبی خواست تا نسبت به ارتقا بهداشت روان در کشور را اقدام کند و برای افراد آسب پذیر خدمات بهداشت روانی بهتری ارائه دهد.

این گزارش در ادامه می نویسد: "برای کاهش خودکشی علاوه بر ارائه خدمات ،مراقبت نیز لازم است اما خدمات بهداشتی روان در کشور کره برای افراد جامعه عمدتا بر مبنای فعالیت هاینهادها و خدمات پشتیبانی ناکارآمد ارائه می شود ولازم است برای کاهش این آمار تلاش های بیشتری انجام شود.

کارشناسان فعال در این حوزه معتقدند که بی میلی و عدم رغبت مردم کره برای دریافت کمک های پزشکی و روانشناسی در این کشور فراگیر شده است.

کیم سجونگ در این مورد گفته است: "در بعضی موارد، بیماران حتی پس از ده سال بیماری برای ویزیت به پزشک مراجعه می کنندو این عدم تمایل و پس زدگی عمدتا به دلیل درک منفی در مورد بیماریهای روانی است.

دولت کره جنوبی بر اساس یک نظر سنجی متوجه شد در حالیکه تعداد افراد مبتلا به افسردگی در این کشور در حال افزایش است مردم تمایلی به مراجعه به پزشک و یا مصرف داروهای ضد افسردگی ندارند

این دکتر گفته بود: اغلب این بیماران تصور می کردند با مصرف نکردن قرص های ضد افسردگی و بهبود قوای جسمانی می توانند بهبود پیدا کرده و بر این بیماری غلبه کنند اما، طبق گفته پزشک، برای مقابله ومهار افسردگی توانایی خوب جسمی، کافی نیست. دولت کره جنوبی بر اساس یک نظر سنجی متوجه شد در حالیکه تعداد افراد مبتلا به افسردگی در این کشور در حال افزایش است مردم تمایلی به مراجعه به پزشک و یا مصرف داروهای ضد افسردگی ندارندو اگرچه در سال 2001 میلادی 4 % از مردم این کشور افسرده گی داشتند اما این رقم در سال 2006 به میزان 5.6 درصد و تا سال 2011 به 6.7% افزایش یافت.

او تاکید کرده است که بیماری های روانی از جمله افسردگی، نیاز به تغییر شیوه زندگی اجتماعی داردو یکی از راه کارهاو اقدامات مهم در جهت کاهش حسخودکشی عدم بیکاری و شغل است.

کیم سجونگ در پایان با بیان علت های مختلف خودکشی گفته است :مشکلاتی مانند فقر و از دست دادن مشاغل جز مسائل خارجیای هستند که بیماران در بروز آن نقش کمی دارند اما دربرابر تبعات آن سهیم هستند برای این بیماران مصرف داروهای ضد افسردگی، به شدت توصیه می شود زیرا می تواند به طور قابل توجهی افکار خودکشی را در بیماران کاهش دهد.

ایسلند بزرگترین مصرف کننده داروهای ضد افسردگی است و از هر هزار نفر 118 نفر از دارو های ضد افسردگی استفاده می کنند

منبع: گاردین

ترجمه: اکرم جدیدی ممتاز

705

کد خبر: 957920

وب گردی

وب گردی