وقتی «سردار»، نیمار نیست/ مواجهه کودکانه مهاجم تیم ملی با انتقادات

مهاجمی 23 ساله که 5 سال است در اروپا بازی می کند و حداقل در فضایی حرفه ای تمرین کرده به بچگانه ترین شکل ممکن با انتقادات روبرو می شود.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، «اگر مردم ناراضی هستند، مطمئن باشید بعد از جام جهانی برای تیم ملی بازی نمی کنم.» این صحبت ها را بازیکنی مطرح کرده که قرار بود ستاره تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2018 روسیه باشد، مهاجمی 23 ساله که 5 سال است در اروپا بازی می کند و حداقل در فضایی حرفه ای تمرین کرده است. او اما به بچگانه ترین شکل ممکن با انتقادات روبرو می شود، بغض می کند، اشکش سرازیر می شود و تهدید می کند اصلا دیگر به تیم ملی نمی آیم.

سردار آزمون در جام جهانی 2018 عملکرد خوبی نداشته، پیش از آغاز معتبرترین تورنمنت فوتبالی جهان از او به عنوان ستاره ایران یاد کرده و از پیشنهادهای ریز و درشت اروپایی اش می نوشتند ولی نتوانست انتظارات را برآورده کند. فوتبال دوستان و حتی بسیاری از کارشناسان تأکید داشتند «سردار» ضعیف بوده، یک رسانه خاص هم علیه اش موضع نگرفته تا متهم به عناد شخصی شود بلکه رسانه های مختلف و پیشکسوتان قدیمی و جدید چنین نظری داشتند.

انتقادپذیری به سبک نیمار و رونالدو

نیمار را به اخلاق تند و واکنش های احساسی اش می شناسند. گران قیمت ترین بازیکن جهان با هیچ کس سر سازگاری ندارد. در اولین بازی برزیل در جام جهانی که با توقف مقابل سوئیس همراه بود، رسانه های این کشور از خجالت نیمار درآمدند و با شدیدترین لحن از توجه بیش اندازه نیمار به مدل موهایش و عدم تمرکز بر بازی انتقاد کردند. نیمار در بازی دوم موهایش را کوتاه کرد، 90 دقیقه زیر فشارها دوام آورد و سرآخر هم گلش را زد.

کریستیانو رونالدو، بهترین گلزن تمام ادوار رئال مادرید و پرتغال، نزدیک ترین تعقیب کننده علی دایی در جدول بهترین گلزنان ملی جهان و یکی از بهترین بازیکنان تاریخ را هواداران رئال بارها و بارها در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو «هو» کرده اند اما CR7 هر بار برای درخشش بیشتر تهییج شد اما مهاجم ملی پوش ایرانی می خواهد با گریه به انتقادات واکنش نشان دهد.

اینستاگرام، پاتوق «سردار»

سردار آزمون در فضای مجازی مخصوصا اینستاگرام فعالیت زیادی دارد. وقتی خبرنگار خارج نشین از او انتقاد می کند، برایش استوری توهین آمیز منتشر می کند و برای مطلب طنز امیرمهدی ژوله هم کامنت می گذارد و جوابش را می دهد. البته تنها «سردار» نیست که در فضای مجازی گرفتار شده و ذهنش را درگیر هر مطلبی کرده است. بسیاری دیگر از ملی پوشان هم چنین مشکلی را دارند، در حالی که بسیاری از بازیکنان بزرگ جهان در هنگام برگزاری چنین مسابقاتی، نه تنها سراغی از شبکه های اجتماعی نمی گیرند بلکه حتی روزنامه ها و سایت ها را نمی خوانند تا مبادا مطلبی، تمرکزشان را بر هم بزند.

سردار آزمون کیفیت بالایی دارد و در مرحله مقدماتی جام جهانی، یکی از ستاره های ایران و زمینه ساز صعود تیم ملی فوتبال کشورمان به جام بیست و یکم بود ولی فضای رسانه ای که می خواستند به سودش راه بیندازند و مدام از پیشنهادی لاتزیو و لیورپول نوشتند، نه تنها به پیشرفتش کمک نکرد بلکه چنان مغرور شد که به این تصور رسید هیچ کس حق انتقاد از ستاره (احتمالی) تیم ملی را ندارد. شاید یک مشاوره خوب و البته انتقادپذیری خودش بتواند آینده ای درخشان را پیش رویش قرار دهد وگرنه سردار آزمون با ادامه چنین روندی در فوتبال، رستگار نخواهد شد.


604

کد خبر: 957951

وب گردی

وب گردی