ماجرای ویلای دکتر ولایتی

موضوع منزل دکتر علی اکبر ولایتی، رئیس هیأت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی در روزهای اخیر در فضای مجازی حاشیه‌ساز شده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، موضوع منزل دکتر علی اکبر ولایتی، رئیس هیأت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی در حالی در روزهای اخیر در فضای مجازی حاشیه‌ساز شده است که برخی مدعیان اعلام کرده‌اند که این خانه 3000 متری مصادره‌ای بوده و به رایگان در اختیار وی قرار گرفته است.

در این ارتباط وحید شورابی رئیس بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در توئیتی نوشت: «ماجرای ویلای سعدآباد دکتر ولایتی را بررسی کردیم. 1. ویلا ۳هزار متر نیست و هزار متر است که ۴۰۰ متر آن حسینیه هست. ۲. ایشان اصالتا بچه شمرون هست و از قبل انقلاب شمال تهرونی بوده ۳. ویلا را بافروش خانه خود از بنیاد شهید خریده و مابقی را پول داده و در نتیجه مالک آن است و تصرف نیست.»

هفته نامه پنجره در سال 95 در گفت و گویی به ماجرای خانه هزار متری دکتر علی اکبر ولایتی پرداخته است. دکتر ولایتی در این گفت‌وگو می گوید: «سال۵۳ یک روز مؤجر ما بلایی سرما آورد که من مصمم شدم به هر قیمت که شده، یک خانه بخرم. بالاخره ما سه نفر شدیم. با کسی که زمینی داشت شریک شدیم و یک ساختمان دوطبقه درست کردیم. تا سال ۶۰یا ۶۱بنده مطبم را فروختم. چون انفجار‎‎ها و ترور‎‎های منافقین پیش آمده بود و دیگر نمی‎توانستیم به مطب برویم. یک خانه کلنگی در تجریش خریدم. برای این خانه کلنگی، یک میلیون تومان از آقای عسگراولادی وام گرفتم. و به هر حال خانه‎ای ساختیم.

آقای دعاگو که الان امام جمعه شمیرانات است، آن زمان رئیس کمیته بود. به من گفت خانه شما امنیت ندارد و مصلحت نیست شما اینجا باشید. گفتیم کجا برویم؟ کاخ سعد‎آباد شده بود محل کمیته. خانه‎ای نزدیک به کمیته وجود داشت که متعلق به بنیاد شهید بود. من با آقای کروبی وارد مذاکره شدم که این‎ خانه را با خانه قبلی معاوضه کند. آمدند خانه را ارزیابی کردند ۳۶میلیون تومان و خانه بنیاد شهید را ارزیابی کردند ۵۱ میلیون تومان... پانزده میلیون تومان ما باید سر می‎‎دادیم. مدت طولانی باید ماهی۷۰۰هزار تومان می‎‎دادیم.

خانه‎ای که گرفتیم هزار متر بود. ۲۲۴متر از این خانه را حسینیه کردیم. اخیرا که دیدم این حسینیه احتیاج به توسعه دارد، ۲۰۰متر دیگرش را هم وقف کردیم. از هزار متر ۶۰۰ متر برای ما مانده است. در دو طبقه بالا ۴ تا از فرزندانمان که ازدواج هم کرده‎اند زندگی می‎‎کنند. ما هم که پایین می‎نشینیم، پس در این ۶۰۰ متر پنج خانواده زندگی می‎‎کنند.»

کد خبر: 957959

وب گردی

وب گردی