آغاز واردات 80 مگاوات برق از جمهوری آذربایجان

معاون راهبری شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: در سال گذشته رویت پذیری شرکت های توزیع در دیسپاچینگ اصلا وجود نداشته است و هم اکنون تمامی شرکت های توزیع در سامانه دیسپاچینگ قابل رویت هستند

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ مصطفی رجبی مشهدی معاون راهبری شرکت مدیریت شبکه برق ایران، درباره واردات برق از کشورهای ارمنستان و آذربایجان اظهار داشت: در سال گذشته از کشور ارمنستان حدود 300 مگاوات واردات برق داشتیم که با هماهنگی صورت گرفته، خوشبختانه در ساعات اوج مصرف این ظرفیت را تا 350 مگاوات افزایش دادیم.

او ادامه داد: همچنین در اقدامی که امسال صورت گرفت و در سال گذشته آن را نداشتیم، از کشور آذربایجان نیز واردات انرژی آغاز شده و در حال حاضر دو پست از منطقه آذربایجان خودمان را از کشور آذربایجان تامین می‌کنیم.

رجبی مشهدی با بیان اینکه دریافت این دو پست هم‌اکنون حدود 80 مگاوات است، افزود: پیش‌بینی ما این است که با افزایش دما در روزهای آتی، دریافت 150 مگاوات برق از کشور آذربایجان داشته باشیم.

معاون راهبری شرکت مدیریت شبکه برق ایران با اشاره به اینکه در حال حاضر رویت‌پذیری شبکه انتقال بیش از 95 درصد است، عنوان داشت: در سال گذشته رویت‌پذیری شرکت‌های توزیع در دیسپاچینگ اصلا وجود نداشته است و هم‌اکنون تمامی شرکت‌های توزیع در سامانه دیسپاچینگ قابل رویت هستند.

او از برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای استان‌های گرمسیری گفت و بیان داشت: در این باره اقداماتی انجام شده است که اصلی‌ترین آن اخذ مصوبه هیات دولت برای کاهش ساعات اداره‌های استان های گرمسیری بود و پیش بینی ما کاهش 700 مگاواتی برق است.

رجبی مشهدی افزود: در بخش صنایع بزرگ هم تفاهم‌نامه‌‎های منعقد شده است که می تواند در کاهش بار مثمرثمر باشد و آنها به‌صورت داوطلبانه بار خودشان را در ساعات اوج مصرف کاهش می‌دهند.

معاون راهبری شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: از طرف ما نیز این اجازه به صنایع بزرگ داده شده است که در خارج از ساعات اوج مصرف، بتوانند افزایش مصرف داشته باشند که خوشبختانه در سال جاری در این بخش حدود 620 مگاوات توانسته ایم از مشارکت آنها سود ببریم.

402

کد خبر: 957973

وب گردی

وب گردی