بیرانوند: سفره مردم برای روحانی بی اهمیت است

نماینده سابق مجلس اظهار داشت: رئیس جمهور به گونه ای دیگر مسائل را می بیند و در مورد آن ها فکر می کند، یعنی اصلا جیب مردم و یا سفره آن ها را نمی بینند و یا اصلا برایش ملاک نیست.

بهرام بیرانوند نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز در خصوص اعاده طرح سوال از رئیس جمهور توسط نمایندگان مجلس که در نهایت با بازپس گیری بسیاری از نمایندگانی که قسم خورده بودند تا انتها مطالبه حقوق مردم را پیگیری کنند ملغی شد،گفت: این طرح سوال در ارتباط با وضعیت موسسات مالی بود که یکسری از آن ها با مجوز و یا بدون مجوز تاسیس شدند و پول صدها هزار نفر را جمع کردند، و در نهایت بر امانت مردم خیانت کردند.

وی اظهار کرد: حال با برملا شدن این موضوع و چالش هایی که در این خصوص بوجود آمد اقدام دولت برای باز پرداخت اصل سرمایه، اموال مردم را بصورت قطره ای به آنها ارائه می کنند و حتی در این خصوص بانکها کارمزد خودشان را هم از رقم بازپرداختی کسر می کنند.

این نماینده مجلس با اشاره به مصاحبه اخیر رئیس جمهور در خصوص موسسات مالی و اعتباری و خسارتی که برای آن ها پرداخت شد اظهار داشت: روحانی خود را بری از لاین اتفاق می داند و اعلام کرده تا کنون بیش از 10 هزار میلیارد تومان بابت همین موسسات مالی و اعتباری که دولت دخالتی در آن ها نداشته پرداخت کرده است.

بیرانوند در ادامه با اشاره به این که برای سوال از رئیس جمهور باید یک چهارم نمایندگان آن را امضاء کنند تصریح کرد: این سوال به دلایل مختلف مرتب از عدد افتاد با پیگیری هایی که شد و مذاکراتی که انجام شد و حتی استانداران در این قضیه ورود پیدا کردند طرح قبلی سوال از رئیس جمهور منتفی شد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح جدید سوال از رئیس جمهور در خصوص گرانی های اخیر بازار ابراز کرد: از چند روز پیش در پی نابسامانی های ارز و سکه دوباره تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حال جمع کردن امضا برای سوال از رئیس جمهور هستند.

وی تصریح کرد: نه از سوال کردن باید بترسیم و نه از پاسخ دادن نگران باشیم ، منتهی این که چه چیزی اولویت دارد باید مشخص شود و آن هایی که در رأس کار هستند باید سر آن بحث کنند.

بیرانوند با اشاره به صحبت چند وقت اخیر رئیس جمهور که گرانی های بازرا را ناشی از تلاطم روانی بازار دانسته بود گفت: این نشان دهنده این است که رئیس جمهور به گونه ای دیگر مسائل را می بیند و در مورد آن ها فکر می کند، یعنی اصلا جیب مردم و یا سفره آن ها را نمی بینند و یا این موضوع مهم اصلا برایش ملاک نیست.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: از پاسخ دادن نباید ابایی داشته باشیم اما اینکه چه مسائلی اولویت دار هستند، این را باید دوستانی که در رأس کار هستند مشخص کنند.

303

کد خبر: 957974

وب گردی

وب گردی