موافقت لاریجانی و روحانی باتفکیک مسکن از راه و ادغام باشهرداری ها

رئیس کمیسیون عمران مجلس از تشکیل کمیته تفکیک وزارت راه و شهرسازی در هیات رئیسه مجلس و موافقت رؤسای قوای مجریه و مقننه با این طرح خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ محمدرضا رضایی کوچی درباره تفکیک وزارت راه و شهرسازی به دو وزاتخانه «راه و ترابری» و «مسکن و شهرسازی» گفت: ما معتقدیم که این وزارتخانه امسال باید تفکیک شود چون در حال حاضر وزارت راه و شهرسازی به حوزه بسیار بزرگ و سنگینی تبدیل شده است به خصوص که حوزه مسکن و شهرسازی تحت الشعاع بخش راه و حمل و نقل قرار گرفته و کمتر مورد توجه واقع شده است.

او ادامه داد: اگر وزارت راه و شهرسازی به دو وزارتخانه مجزا تبدیل شود، امکان مدیریت مسائل پیرامون هر دو حوزه راحت تر خواهد بود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس افزود: در وزارت «مسکن و شهرسازی» جدید باید بخش مرتبط با شهرداری ها نیز از وزارت کشور مجزا و به وزارت مسکن و شهرسازی ملحق شود. چون جنس شهرداری ها از جنس عمرانی و شهرسازی است ولی وزارت کشور یک حوزه امنیتی و اجتماعی است که تجانس با هم ندارند.

رضایی کوچی با تاکید بر اینکه تفکیک وزارت راه و شهرسازی و نیز ادغام سازمان همیاری شهرداری ها در وزارت مسکن و شهرسازی جدید به تصویب کمیسیون عمران مجلس رسیده است، یادآور شد: در هیات رئیسه مجلس کمیته ای مشترکی با کمیسیون عمران برای بررسی این موضوع تشکیل شده که متاسفانه سرعت کار در این کمیته کند است و ما به این موضوع اعتراض کردیم.

نماینده مردم جهرم در مجلس با اشاره به موافقت روسای قوای مقننه و مجریه با تفکیک وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: در حال حاضر این طرح در بروکراسی اداری متوقف شده است.

منبع: مهر

401

کد خبر: 957993

وب گردی

وب گردی