استاندار اردبیل در دیدار با روسای اتحادیه‌های صنفی چه گفت؟

استاندار اردبیل گفت: با تامین اعتبار راه‌آهن اردبیل از هفته آینده دو دستگاه روزشمار و مانیتورینگ برای پروژه راه‌آهن اردبیل فعال بوده و روشن خواهند شد.

به گزارش ایسکانیوز، اکبر بهنامجو در نشست با روسای اتحادیه‌های صنفی با محوریت اجرای طرح مهارت و آموزش در محیط واقعی کار در استانداری اردبیل اظهار کرد: فرارسیدن روز اصناف را به فعالان این بخش تبریک می‌گوئیم چرا که بیشترین اشتغال در بخش خدمات اتفاق می‌افتد و ما می‌توانیم با استفاده از ظرفیت این بخش زمینه اشتغال و بهبود معیشت مردم را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه پروژه راه‌آهن اردبیل به نقطه امیدبخش رسیده است، به طوری که از یک هزار و 250 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز این پروژه 500 میلیارد تومان به شکل منایع دولتی تامین شده است، خاطرنشان کرد: بعد از دو ماه پیگیری در تهران موفق شدیم برای اولین بار و در قالب یک فاینانس نقدی و به شکل داخلی برای راه‌آهن اردبیل 750 میلیارد تومان منابع بانکی مصوب کنیم تا بازپرداخت آن را نیز دولت انجام دهد.


استاندار اردبیل با قدردانی از مدیرعامل بانک ملی و پیگیری مسئولان استان و نمایندگان در تخصیص این منابع بیان کرد: با اطمینان از جذب 750 میلیارد تومان طی سه سال آینده ما نسبت به فعال کردن روزشمار و سیستم مانیتورینگ در دو نقطه از شهر اقدام می‌کنیم تا مردم از روند اجرای راه‌‌آهن اردبیل مطلع شوند.


بهنامجو افزود: با این فرآیند ما در دهه فجر سال 99 قادر خواهیم بود راه‌آهن را تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم.

وی به توسعه گردشگری و تحقق شعار زمستان بیدار اشاره کرد و گفت: حضور گردشگران در فصل تابستان و زمستان قطعا به نفع اصناف و بازاریان خواهد بود و به رونق کسب و کار آنها کمک خواهد کرد.


رئیس شورای اشتغال استان اردبیل از تکمیل و بهره‌برداری چهار پیست اسکی شامل آلوارس، شابیل و اندبیل و شماره دو آلوارس خبر داد و تصریح کرد: ما با استفاده از تجربیات سایر کشورها و مشاوران قوی تلاش می‌کنیم تا با راه‌اندازی رشته‌های ورزشی زمستانی گردشگری این فصل را رونقی مضاعف ببخشیم.


بهنامجو از برنامه‌ریزی رای اجرای 24 سایت گردشگری در سطح استان و تحول در بخش آب‌های گرم خبر داد و بیان کرد: با راه‌اندازی دانشکده آبدرمانی بحث پزشکی آبدرمانی را جدی دنبال می‌کنیم و به زودی براساس تفاهمنامه‌ای که به امضای طرف ایرانی و ترک رسیده دوره‌های پزشکی آبدرمانی در ترکیه برگزار شده و امکان حضور پزشکان استان اردبیل در این دوره‌ها فراهم می‌آید.


وی در ادامه به اجرای طرح مهارت آموزی و آموزش نیروی انسانی علاقمند در قالب محیط واقعی کار بدون تعهد بیمه‌ای و استخدامی اشاره و خاطرنشان کرد: هدف از اجرای این طرح آشنایی جویندگان کار با فضای کسب و کار است تا به تدریج با آموزش و مهارتی که می‌بینند در قالب استاد – شاگردی بتوانند وارد بازار کار شوند.


استاندار اردبیل با تاکید بر حل مشکلات صنوف مختلف و پرهیز دولتی‌ها از دخالت در این حوزه تصریح کرد: امیدواریم بخشی از اشتغال وعده داده شده 20 هزار نفری در این استان از طریق اصناف فراهم شود که در این زمینه براساس توافقی که انجام می‌شود به صورت مرتب تعهد اشتغال این بخش مورد رصد و بررسی قرار می‌گیرد.


بهنامجو به انجام تفاهم با سه فدراسیون ورزشی برای برگزاری مسابقات آسیایی و بین‌المللی در اردبیل اشاره کرد و گفت: قرار ‌این مسابقات در تابستان و زمستان به میزبانی شهرهای مختلف استان اردبیل برگزار شود.


وی ادامه داد: جشنواره زمستانی را در حوزه گردشگری امسال نه به صورت دو سه روزه بلکه به صورت یک ماهه با تبلیغات گسترده و توانمندی مطلوب‌تر برگزار خواهیم کرد که از هم اکنون برنامه‌ریزی‌ها برای این جشنواره در حال انجام است.

‌استاندار اردبیل همچنین به برگزاری جشنواره عشایر با گستردگی بیشتر در منطقه ییلاقی اشاره و اظهار کرد: در تابستان به گونه‌ای این جشنواره را برگزار خواهیم کرد تا مسافران و گردشگران امکان حضور در بین جامعه عشایر و گذران ایام فراغت در آلاچیق‌ها و چادرهای عشایر را داشته باشند.

وی همچنین از راه‌اندازی پیست اسب‌سواری در اردبیل خبر داد و افزود: تمام تلاش ما بر این است تا در قالب این جشنواره‌ها و رویدادهای ورزشی بتوانیم گردشگری این استان را همه فصلی و همه‌ مکانی کنیم.


در این جلسه رئیس اتاق اصناف اردبیل نیز با بیان اینکه در قالب این طرح نباید دغدغه و گرفتاری از بابت بیمه افراد و یا حقوق برمبنای دستمزد مصوب متوجه اصناف شود، بیان کرد: باید نهادهای مرتبط تعهد دهند که در قبال بکارگیری کارآموزان هیچ گرفتاری و یا دردسری متوجه اصناف نخواهد شد و افراد بکارگیری شده از بابت حق و حقوق و بیمه شکایتی خواهند داشت.


رضایی افشار با اشاره به اینکه 49 اتحادیه صنفی و توزیعی و خدماتی در استان اردبیل فعال هستند که بخش عمده‌ای از آنها آمادگی خود را در قالب مشارکت جدی در اجرای این طرح مهارت‌آموزی و آموزش‌های کاریابی انجام می‌دهند، خاطرنشان کرد: در سطح کشور 100 هزار نفر و در استان اردبیل نیز 780 نفر براساس تعهد انجام شده در قالب این طرح آموزش می‌بینند.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل نیز با بیان اینکه طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار به عنوان یکی از بسته‌های اشتغال از سال گذشته مورد توجه قرار گرفته است، اظهار کرد: این طرح با مشارکت فنی و حرفه‌ای آغاز شده و تعهد ما 780 نفر بود که به دلیل استقبال کم در سال اول توانستیم 320 نفر از جویندگان کار را در این طرح پذیرش کنیم.
قاسم رحیمی هدف از اجرای این طرح را آشنایی افراد بیکار با محیط کسب و کار، ورود به بازار کار، شناسایی استعدادها و توانمندی افراد و همچنین بنگاه‌های اقتصادی برشمرد و افزود: قرار است این طرح به صورت استاد – شاگردی اجرایی شود و از 30 واحد صنفی فعال در استان 241 واحد صنفی در قالب 29 حرفه نسبت به جذب 562 نفر معرفی شده به اصناف مختلف اقدام کردند.
وی ادامه داد: شرکت کنندگان در این طرح از مزایای بیمه و دستمزد طبق قانون کار استفاده نخواهند کرد و بعد از گذراندن دوره‌های مهارت‌آموزی با رضایت واحدهای صنفی می‌توانند در این مجموعه‌ها مشغول کار شوند که ما با اخذ آزمون و صدور گواهینامه برای پذیرفته شدگان اقدامی عمل انجام می‌دهیم.

کد خبر: 957996

وب گردی

وب گردی